Mnohí vodiči o snímačoch na križovatkách v Trnave netušia, brzdia tak plynulosť dopravy
Všetky svetelné križovatky na území mesta Trnava sú dynamicky riadené. Zjednodušene povedané – na každej z nich sú pod povrchom vozovky nainštalované indukčné slučky, ktoré detekujú stav obsadenosti vozidlami v jednotlivých pruhoch. Aktuálne dynamicky nefunguje len križovatka ulíc Bučianska – Špačinská – Rybníková – Hlboká, kde Slovenská správa ciest zhrnula vrchnú časť poškodeného asfaltu.
Ilustračné foto
„Snímače vozidiel sú nainštalované približne 1,5 až 2 metre od stopčiary križovatky pod každým jazdným pruhom. Vo chvíli, keď snímač na základe zaťaženia zaregistruje vozidlo, v nasledujúcom cykle automaticky priradí semafor danému pruhu zelenú,“ vysvetľuje princíp fungovania indukčných slučiek detekujúcich pohyb vozidiel vedúci Úseku inžinierskeho urbanizmu a územno-technických informácií Mestského úradu v Trnave Ing. Ján Kánik.
Nie je však zriedkavosťou vidieť, ako svetelná signalizácia „nepustí“ čakajúcim vozidlám zelené svetlo, vynechá jeden cyklus a to aj napriek tomu, že je pruh obsadený.
Ako pripomína J. Kánik, „stáva sa to vtedy, ak vodič s autom zastaví príliš ďaleko od stopčiary a snímač vozidlo nezaregistruje“. Je preto potrebné dávať si dobrý pozor a snažiť sa zastaviť čo najbližšie k hrubo vyznačenej stopčiare, inak dochádza k zbytočným zdržaniam.
Všetky nainštalované indukčné slučky, ktoré sú umiestňované pod povrch vozovky, spravuje mesto Trnava – teda aj na cestách, ktoré nie sú mestským majetkom.
Ulož ako PDF