Aj v trnavskom regióne máme podľa výskumu EuroRAP cesty smrti
Medzinárodná organizácia EuroRAP (Európsky program pre hodnotenie ciest) zverejnila po dvojročnom skúmaní slovenských ciest mapu miery ich rizikovosti. Hodnotenie Slovenska dopadlo podľa očakávania – zle.
Podľa EuroRAPu je na Slovensku stále vysoké percento ciest označených ako vysoko rizikových, čím ďalej ideme na východ republiky, tým je ich výskyt častejší.
V trnavskom regióne označila medzinárodná organizácia najhoršou čiernou farbou cestu I/61 v smere z Trnavy v smere na Bučany do Piešťan, rovnako dopadla cesta I/75 medzi Sládkovičovom a Galantou. A napokon za vysoko rizikový úsek považuje EuroRAP aj cestu od Jablonice na Senicu a Holíč.
O dva stupienky lepšie hodnotenie s označením „stredné riziko“ získala diaľnica D1 v úseku Senec – Piešťany a cesta z Trnavy do Jablonice. Druhé najnižšie možné riziko – nižšie stredné – má rýchlostná komunikácia Trnava – Nitra. Úsek diaľnice D1 zo Senca do Bratislavy má najvyššiu známku – nízke riziko.
Zo známych úsekov slovenských ciest, ktoré iste poznajú aj trnavskí vodiči, sú považované za vysoko rizikové napríklad cesta z Nitry do Zlatých Moraviec, za veľmi nebezpečný je považovaný aj úsek za Považskou Bystricou na Žilinu. Najhoršou čiernou farbou je označená aj severná cesta vedúca z Martina do Ružomberku.
Foto: EuroRAP
Ulož ako PDF