Južný ochvat je v územnom konaní
O pripravovanom projekte južného obchvatu mesta sme po prvý raz informovali na jeseň roku 2007. Vznikol z iniciatívy mesta Trnava. To si na vlastné náklady nechalo vypracovať projektovú dokumentáciu, ktorú neskôr odovzdalo investorovi – teda Slovenskej správe ciest (SSC). V súčasnosti je projekt, oficiálne nazvaný Cesta I/61 Trnava – južný obchvat, v štádiu územného konania na mestskom úrade.
„Vkladom mesta Trnava do tohto projektu je iniciatíva, akcelerácia a vypracovanie dokumentácie podľa všetkých noriem a predpisov. Dôvodom plánovania výstavby južného obchvatu je prepojenie priemyselných zón bývalých závodov TAZ a automobilky PSA, odbremenenie dopravy od zjazdu z diaľnice vo Voderadoch v smere od Hrnčiaroviec do mesta a uvoľnenie kritických úsekov pod železničnými mostami pri sladovniach a železničnej stanici. Zároveň dôjde k odľahčeniu Tulipánu a Linčianskej od tranzitnej dopravy,“ vysvetlil dôvody, pre ktoré trnavská radnica vyvíja snahu o realizáciu južného obchvatu zástupca primátora mesta Eduard Čechovič ešte v roku 2007.
Južný obchvat spojí diaľničný privádzač pri Modranke s Bratislavskou cestou pri Johns Manville dvojprúdovou komunikáciou v dĺžke približne 2,5 kilometra. Súčasťou obchvatu budú dva mosty a niekoľko križovatiek ako aj protihlukové bariéry a terénne úpravy.
“Južný obchvat prevezme časť dopravy najmä z úseku cesty I/61 vedenej v intraviláne mesta Bratislavská cesta – Ul. 9. mája, I/51Z Nitrianska cesta – Tamaškovičova ulica – Dohnányho ulica – Ulica Hospodárska – Trstínska cesta a odbremení tiež miestne komunikácie,” uvádza investor .
Predpokladané náklady na výstavbu južného obchvatu mesta dosiahnu najmenej 23 miliónov eur (690 mil. Sk). O prípadných termínoch začatia realizácie je zatiaľ predčasné špekulovať. Financovanie je v réžii štátneho rozpočtu SR.