Preplneným cestám má pomôcť generálny dopravný plán
Generálny dopravný plán (GDP) mesta Trnavy, ktorý bol dokončený v decembri 2008, bude v tomto roku implantovaný do územného plánu mesta ako záväzný a dlhodobý nástroj dopravného plánovania s cieľom zachovať trvalo udržateľnú mobilitu a minimalizovať jej negatívny dopad na životné prostredie. Dokument rieši všetky oblasti dopravy v troch etapách – do roku 2012, od roku 2012 do roku 2020 a od roku 2021 do roku 2030.
“Vypracovaniu konečného návrhu predchádzali podrobné prieskumy a rozbory jednotlivých druhov dopráv a osobitný dopravno-sociologický prieskum. Na ich základe bol spracovaný koncept riešenia a do konečného návrhu boli zahrnuté pripomienky odborných orgánov. Medzi najdôležitejšie zmeny, ktoré vyplývajú z GDP v oblasti dynamickej dopravy, patrí napríklad zvýšenie kapacity komunikácií na okruhu okolo historického jadra (Rybníkova, Hospodárska, Tamaškovičova), uvažuje sa tiež o mimoúrovňovom prekrižovaní Trstínskej ulice so železničnou traťou a rozšírení obchvatu mesta na plný profil. Plán počíta aj so zvýšením počtu radiacich pruhov na križovatkách a ich prestavbou na okružné, prípadne na mimoúrovňové. Dopravná kostra mesta bude doplnená okrem severného a južného obchvatu mesta aj novým západným prepojením Trstínskej a Bratislavskej cesty,” uvádza mesto Trnava v oficiálnej tlačovej správe.
Rastúce požiadavky na parkovacie miesta je podľa GDP možné uspokojiť len budovaním veľkokapacitných viacpodlažných parkovacích garáží vo vybraných lokalitách, pre ktoré bude nutné vytvárať územné rezervy.
Plán uvažuje aj o postupných zmenách linkovania mestskej autobusovej dopravy s cieľom zvýšiť jej využiteľnosť a atraktívnosť pre občanov.
“Zmeny by mali nastať aj v oblasti pešej a cyklistickej dopravy. Predpokladá sa postupné rozširovanie peších trás najmä v historickom jadre, budovanie cyklistických trás a nevyhnutnej infraštruktúry nielen pri cestách za rekreáciou, ale aj za prácou,” pripomína trnavská radnica vo svojom materiáli.