Cesta do Bratislavy po D-1 bude ešte problematickejšia ako doteraz
Ešte pevnejšími nervami a značnou dávkou trpezlivosti sa budú musieť vyzbrojiť aj tisíce Trnavčanov, ktorí denne autom cestujú za prácou do Bratislavy.
Už v týchto dňoch štartujú prípravné práce výstavby tretieho pruhu na diaľnici D-1 v úseku medzi Trnavou a Bratislavou. Tie budú spočívať podľa slov šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti Igora Chomu v spevňovaní krajnice a renovácii poškodených odstavných pruhov. Od mája sa začne s rekonštrukciou stredového deliaceho pásu. Oceľové zvodidlá a zeleň, rozdeľujúce diaľničné pásy, vystriedajú bezpečnejšie betónové zvodidlá.
V priebehu rekonštrukcie budú vodičov k dispozícii v oboch smeroch jazdy dva jazdné pruhy ako doteraz, budú však o čosi užšie. Maximálna povolená rýchlosť v týchto úsekoch by mala byť stanovená na 80 kilometrov za hodinu.
“Stavebné práce budú rozdelené na osem etáp v dĺžke najviac 5,5 kilometra a potrvajú približne jeden rok do apríla 2010. Zásadná a úplná rekonštrukcia diaľnice Trnava – Bratislava začne pravdepodobne v roku 2011. Dôjde k dobudovaniu trojpruhu v oboch smeroch, a zároveň sa budú stavať dve dvojpruhové komunikácie na každej strane diaľnice, príde aj k rekonštrukcii mostov a križovatiek,” uviedol I. Choma.
Prvá etapa rekonštrukcie “déjednotky” bude stáť asi 36,5 milióna eur, teda bezmála 1,1 miliardy korún. V pracovných dňoch prejde rušnou diaľnicou priemerne okolo 55 – tisíc áut.