Mnohí ľudia bažiaci po šrotovnom nechali zlikvidovať aj kvalitné autá
V Trnave sa šrotuje o stošesť. Konateľ spoločnosti Autovraky, s.ro., Tomáš Ďuriš odhaduje, že počas prvého týždňa od zavedenia podpory predaja nových automobilov vo forme dotácie zo štátneho rozpočtu za zošrotovanie starého auta odovzdalo svoje opotrebované vozy na likvidáciu priemerne asi 70 ľudí denne. “V druhom týždni sme prijali denne asi 150 áut,” odhaduje T. Ďuriš. V roku 2008 spoločnosť Autovraky prijala priemerne za jeden deň asi sedem áut. V týchto dňoch tak musia na Nitrianskej ulici stihnúť minuloročnú mesačnú dávku za jediný deň.
“Záujem o využitie šrotovného je enormný. Pokiaľ chodili záujemcovia o zošrotovanie svojho vozidla priebežne, stihli sme vozidlá priebežne aj prijímať. V ďalších dňoch sa však tvorili dlhé rady a ľudia čakajúci na prijatie auta na vrakovisko museli čakať dlhé hodiny,” opisuje vzniknutý stav.
Ďuriš odhaduje, že “boom” s označením šrotovné potrvá ešte asi dva týždne. Situáciu, ktorá nastala so zavedením štátnej podpory predaja spojenej so zošrotovaním minimálne desať rokov starého vozidla, ako vraví, očakával. “Boli sme na takúto situáciu pripravení. Môžem zhodnotiť, že z organizačného i technického hľadiska sme situáciu zvládli perfektne,” hodnotí konateľ trnavskej spoločnosti Autovraky.
Extrémny nápor majiteľov starších vozidiel so sebou prináša aj enormné zaťaženie zamestnancov firmy. Perosnál čakajú ďalšie štyri mesiace tvrdej driny, aby prijaté vozidlá v stanovenej lehote spracovali. “Otázkou zostáva, čo budeme robiť od júla do konca roku. Všetko určené na zošrotovanie prichádza naraz v priebehu zopár týždňov a obávam sa, že v druhej polovici roka nebudeme mať čo robiť,” rozmýšľa už teraz Tomáš Ďuriš.
Ako dodáva, mrzí ho aj skutočnosť, že v mnohých prípadoch skončili medzi kopou železa aj zachovalé a kvalitné autá. “Neraz som mal pocit, že šrotovné spôsobilo plytvanie. Skutočne, častokrát sa stalo, že majitelia nechávali zlikvidovať aj pekné autá vo veľmi dobrom stave,” dodáva.
Foto: www.regiony24.cz
Ulož ako PDF