Práce na Trstínskej pocítili najviac Krupanci
Výstavba kruhovej križovatky ulíc Trstínska – Ružindolská – Cukrová začala v polovici marca. Náročný a dlho pripravovaný projekt prináša so sebou aj predpokladané obmedzenia. Cestný ťah Hospodárska – Trstínska v oboch smeroch riadi svetelná signalizácia, dôsledkom čoho na úseku vznikajú dlhé kolóny. Z Ružindolskej ulice na Trstínsku autá vjazd povolený nemajú.
Dopravné obmedzenia vyvolané výstavbou dvojpruhovej kruhovej križovatky na Trstínskej ulici v Trnave azda najviac pocítili obyvatelia obcí Horná a Dolná Krupá. Práve tadiaľ totiž vedie obchádzková trasa pre tranzitnú dopravu.
Starostovia oboch obcí svorne poukazujú na úzke cesty tretej triedy vedúce cez ich dediny, ktoré boli už pred zavedením obchádzky vo veľmi zlom stave. Počas asi päť mesiacov trvajúcej výluky tranzitu z Trstínskej budú cesty vyžadovať kompletnú rekonštrukciu. Úrady sa bránia tvrdením, že inú trasu ako práve cez Dolnú a Hornú Krupú zvoliť nemohli. Už na jeseň tohto roku sľubujú aj rekonštrukciu komunikácií v oboch obciach. Tranzitná doprava sa v smere od Trstína pripája v Trnave na novovybudovaný obchvat na Špačinskej ceste. Výstavba kruhovej križovatky má trvať do 31. augusta 2009 a vyžiada si investičné náklady z rozpočtu mesta Trnava vo výške 2,3 milióna eur (70 mil. Sk).
“Polícia prosí motoristov o zvýšenie opatrnosti, rešpektovanie pokynov polície a cestárov v úseku Trstínskej ulice. Odporúčame vodičom tranzitnej dopravy, aby sa podľa možností danému úseku vyhli,” vyzýva krajská policajná hovorkyňa Martina Kredatusová. Súčasťou investície je aj sprejazdnenie Cukrovej ulice od Trstínskej prostredníctvom vybudovania nového mosta cez Trnávku.
Zbúranie úzkej lávky cez potok, ktorú nahradí most pre motorové vozidlá, bolo na programe v minulých dňoch, kedy most po kusoch rozobrali a dnes z neho zostali už len ruiny.