Autá bez rozdielu, vrátane ťažkej dopravy, jazdia cez úzke uličky Špíglsálu
“Začína to krátko po piatej ráno. Každý pracovný deň. Húfy áut, bez výnimky či nákladných, osobných alebo dodávok, všetko sa valí našou ulicou. Je to neúnosné. Vznikajú tu nebezpečné situácie, táto ulica nie je stavaná na takýto nápor dopravy,” opisujú stav na Mierovej ulici v Trnave, ktorá sa stala vyhľadávanou skratkou pre stovky vodičov denne. Mierovú alebo aj susednú ulicu sv. Cyrila a Metoda na Špíglsáli používajú šoféri ako skratku v snahe vyhnúť sa svetelnej križovatke na Okružnom námestí.
“Naučili sa tu jazdiť doslova všetky typy áut. Pravidelne sa v nebezpečnej a úzkej 90-stupňovej zákrute stretávajú domiešavače, nákladiaky s prívesom či autobusy, nehovoriac o posúvajúcich sa kolónach osobných áut. Nehody hrozia na neoznačenej križovatke Mierová – sv. Cyrila a Metoda, pravidlo pravej ruky vodiči nepoznajú,” konštatujú manželia žijúci v tamojšom rodinnom dome a po krátkej chvíli strávenej na mieste im dávame za pravdu.
V popoludňajších hodinách síce premávka v týchto uličkách nie je nijako zvlášť prehustená, o to viac využívajú voľnosť vodiči osobných vozidiel a riadne dupú na plyn.
“Autá jazdia v nebezpečnej zákrute cez obrubník, mnohí vodiči obchádzajúci svetelnú križovatku na Okružnom námestí tu valia aj sedemdesiatkou. Je to tu veľmi nebezpečné, ľudia sú za volantom veľmi neohľaduplní,” podčiarkujú svorne manželia z Mierovej ulice a pripomínajú, že pred mesiacom o tejto situácii, ktorá sa ešte zhoršila po tom, ako pre rekonštrukciu uzatvorili križovatku Trstínska – Ružindolská, informovali aj odbor dopravy na mestskom úrade.
“Hľadáme východisko v spolupráci s Okresným dopravným inšpektorátom. Zo strany odboru dopravy už bola podaná žiadosť na vydanie zákazu vjazdu pre nákladné vozidlá. Vieme aj o tom, že spomínané ulice využívajú vodiči na obchádzanie svetelnej križovatky, ale musíme si uvedomiť, že dlhé kolóny áut, ktoré tu vznikajú najmä v raňajšej špičke, sa niekde jednoducho musia rozptýliť. Ak by tu tieto komunikácie neboli, respektíve ak by sme ich úplne uzavreli zákazovými značkami, na semaforoch by sa tvorili ešte omnoho dlhšie šóry ako je tomu dnes,” povedal vedúci odboru dopravy na Mestskom úrade v Trnave Ing. Jozef Jakubec.
“Veríme tomu, že výluka nákladnej dopravy a autobusov by nám všetkým uľahčila život. Chápeme, že v súčasnosti tu pribudli autá pre rekonštrukciu na Trstínskej a dokážeme to vydržať, ale myslíme si, ťažká tranzitná doprava nemá v úzkej vedľajšej uličke čo hľadať,” prízvukujú obyvatelia kedysi tichej uličky v trnavskej časti Špíglsál.