Svitla nádej na rekonštrukciu cesty pod mostom na Sladovníckej
Uzatvorenie časti Sladovníckej ulice pre dopravu potrvá približne do polovice novembra.
Tento nepopulárny krok, ktorý pociťuje väčšina trnavských vodičov, spôsobila realizácia nového jazdného pruhu kruhovej križovatky v smere z Nitrianskej ulice na Sladovnícku.
Trnavských vodičov pobúrilo zistenie, že aktuálne realizované práce sa nedotknutú kritického miesta v tejto lokalite – úzkej a rozbitej cesty, ktorá sa nachádza priamo pod železničným podjazdom na Sladovníckej ulici.
Ako sme informovali pred tromi týždňami, plánované rozšírenie cesty pod železnicou na Sladovníckej a vybudovanie samostatných podchodov určených chodcom a cyklistom sa realizovať nebude, keďže mesto sa nedohodlo so Železnicami SR na podmienkach rekonštrukcie. “ŽSR majú neúmerné požiadavky, chcú od nás renováciu mostného zvršku v hodnote asi 1,7 až 2 mil. eur zo zdrojov mesta. Na túto požiadavku však nie sme schopní pristúpiť,” vysvetlil hovorca trnavskej radnice Pavol Tomašovič.
Podľa najaktuálnejších informácií, predostrených zástupcom primátora mesta Trnava Eduardom Čechovičom, však existuje reálna nádej, že k menšej rekonštrukcii tohto azda 25 – metrového úseku predsa len príde.
“V minulých dňoch sa uskutočnili rokovania, na ktorých sa stretli zástupcovia mesta Trnava, Trnavského samosprávneho kraja a ďalších inštitúcií. Cieľom stretnutia bolo hľadať riešenie, prostredníctvom ktorého by sme našli spôsob, ako využiť odstávku komunikácie a realizovať aspoň základnú rekonštrukciu tohto úseku,” vysvetlil E. Čechovič.
Zástupca trnavského primátora ďalej informoval, že na rokovaní svitla nádej na zmenu súčasného katastrofálneho stavu komunikácie, ktorá je nebezpečná nielen pre vodičov, ale aj cyklistov. “Snahou je odstrániť kanalizačné vpusty na oboch krajniciach a presunúť ich mimo podjazd. Zároveň by malo dôjsť aj k obnove asfaltového koberca. Výsledkom bude krajnica v kritickom úseku bez kanalizačných vpustov,” ozrejmil Čechovič.
Ako dodal, myšlienka so zrušením jedného z dvoch krajných chodníkov pre peších, vďaka čomu by sa dala cesta pod mostom rozšíriť možno aj na tri pruhy, neprešiel. Dôvodom je skutočnosť, že múriky, na ktorých sú chodníky osadené, slúžia zároveň aj ako nosné múry celej mostnej konštrukcie.
O financovanie zásahu by sa mal postarať samosprávny kraj, ktorý cestu spravuje. Či sa však tento zámer podarí vôbec zrealizovať, a ak áno, či ešte v termíne plánovanej uzávierky do polovice novembra, nie je zatiaľ vôbec isté.