Krajský úrad dopravy a mesto Trnava k obchvatu: sme v tom nevinne!
Vyjadrenie prednostu Krajského úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie (KÚCDPK) v Trnave Rudolfa Kormútha + AKTUALIZÁCIA O STANOVISKO MESTA TRNAVA k uzávierke časti obchvatu Trnavy, ktoré pohoršilo tisíce trnavských vodičov, pre agentúru TASR:
“Zástupcovia firiem PNT, s.r.o., v Pezinku a poverenou firmou Mobilita servis, s.r.o., Bratislava prišli na KÚCDPK vo štvrtok 22. októbra so žiadosťou o uzatvorenie tejto cesty. Potrebovali vybaviť na sedem dní uzávierku, aby mohli spevniť most nad železničnou traťou Bratislava-Žilina. Tri dni na namontovanie výstuže a tri dni na demontáž. Samotná preprava generátorov cez most si vyžiada iba niekoľko hodín, pred mostom ich zložia, prevezú na pripravených koľajniciach a zase naložia na autá.
Prepravca prišiel na KÚCDPK doslova iba niekoľko hodín pred jeho požadovaným začiatkom. Na to, aby sme im mohli vydať rozhodnutie na uzávierku, bolo dohromady nutné získať deväť súhlasov a povolení – od vlastníkov komunikácií, od polície. Nemali nič.
Náš úrad sa im snažil vyjsť v ústrety. Na KÚCDPK prišli na rokovanie zástupcovia krajského a okresného dopravného inšpektorátu, mesta, Trnavského samosprávneho kraja, Slovenskej správy ciest i Obvodného úradu CDPK. Proces schvaľovania býva obyčajne zložitý a časovo náročný. Firma situáciu nezvládla, jednoducho boli úplne nepripravení.
A prečo sme vydali povolenie? Chceli sme, aby sa uzávierka obchvatu posunula o tri týždne, kedy sa otvorí Sladovnícka cesta. Oni ale argumentovali štátnym záujmom, tiež technologickým postupom, ktorý nepripustí omeškanie, a pre nich veľkými finančnými sankciami v prípade omeškania.”
V súčasnosti náklad stojí pred mostom a čaká na montáž výstuže. Presun by sa mal uskutočniť v stredu 28. októbra.
28. 10. 2009 DOPLNENÉ O STANOVISKO MESTA TRNAVA:
Na svojom 18. zasadnutí (27. októbra 2009) si poslanci Mestského zastupiteľstva mesta Trnavy vyžiadali od mestského úradu stanovisko k vzniknutej dopravnej situácii v súvislosti s prepravou nadrozmerného nákladu juhovýchodným obchvatom. Zamestnanci mestského úradu predložili na rokovanie MZ časový harmonogram udalostí súvisiacich s touto situáciou. Nájdete ho tu.
MZ na základe tohto materiálu prijalo toto uznesenie:
Mestské zastupiteľstvo mesta Trnava po prerokovaní:
1. Vyzýva
vlastníkov a správcov komunikácií (SR, SSC, VÚC) I., II. a III. triedy prechádzajúcich mestom Trnava na zabezpečenie väčšej plynulosti dopravy na týchto cestách.
2. Zároveň odporúča
týmto správcom a vlastníkom zvýšiť aktivitu pri riešení kľúčových dopravných uzlov v krajskom meste Trnava; dobrým príkladom takýchto riešení sú napr. kruhové križovatky na uliciach Dohnányho, Zelenečskej, Ružindolskej – Trstínskej – Cukrovej a prislúchajúceho mostu cez potok Trnávka (všetko iniciované a financované z rozpočtu mesta Trnavy; v zásade na štátnych a krajských cestách).
3. Žiada
správcov ciest I., II. a III. triedy, príslušné cestné správne orgány a dopravné inšpektoráty
pri povoľovaní zmien organizácie dopravy na týchto cestách o jasné a dostatočne včasné informovanie verejnosti a užívateľov týchto ciest o pripravovaných zmenách a ich zabezpečenie prehľadným dopravným značením.
4. Ukladá
Mestskému úradu v Trnave
zverejniť prehľadnú mapu komunikácií v meste Trnava v členení podľa správcovstva a vlastníctva jednotlivých komunikácií a povinnosti správcov týchto komunikácií.
Na základe platnej legislatívy (podľa § 7 zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách „Obchádzku a s tým spojenú zvýšenú cestnú premávku na obchádzkových trasách sú obce povinné strpieť“) nemalo Mesto Trnava možnosť túto uzávierku zakázať, mohlo iba vyjadriť svoje stanovisko. V súvislosti so súčasnou dopravnou situáciou v meste vyjadrilo svoje stanovisko tým, že žiadalo posunúť termín uzávierky na neskôr, až po ukončení uzávierky Sladovníckej ulice.
Ulož ako PDF