Budúca obytná zóna v Kamennom mlyne získava reálnejšie kontúry
O výstavbe rodinných domov pri Kamennom mlyne sa hovorí už viac ako desať rokov. Výstavbu veľkej obytnej zóny pripravovalo na pozemkoch vedľa cintorína, od železničnej trate prakticky až k záhradkárskej osade, viacero subjektov.
V prvej fáze mali potenciálni developeri problémy so sceľovaním pozemkov. V lokalite sa nachádzalo množstvo vlastníkov, preto odkupovanie pôdy pod budúce rodinné domy postupovalo len veľmi pomaly. Spory sa už pred rokmi viedli aj o dopravné napojenie. Investori v minulosti neúspešne žiadali od železníc povolenie na výstavbu ďalšieho železničného priecestia, ktoré by spojilo sídlisko Prednádražie s obytnou zónou.
S vysokými nákladmi musia rátať investori aj v súvislosti s finančne náročnou prekládkou stĺpov vysokého napätia, ktorých sa na dotknutých pozemkoch nachádza hneď niekoľko. Toľko pomerne všeobecne k nedávnej minulosti.
V pozadí Kamenný mlyn, za nami sa nachádza železničná trať Trnava – Smolenice – Kúty
O tom, že projekt obytnej zóny pri Kamennom mlyne je stále „živý“, svedčí aj vydanie rozhodnutia o umiestnení stavby I. etapy obytnej zóny mestom Trnava pre bratislavskú spoločnosť Mefal Invest.
„Predložený návrh rieši zmenu umiestnenia a predĺženie trasy obslužných komunikácií pre stavbu „Kamenný mlyn – Obytná zóna I.etapa“, v pásoch vo vlastníctve investora, kde v ich telese sú umiestnené všetky rozvody inžinierskych sietí v dimenziách, ktoré vyhovujú konečnému stavu zaťaženia územia. Obslužné komunikácie vrátane všetkých inžinierskych sietí budú naväzovať na hlavnú obslužnú komunikáciu a inžinierske siete,“ uvádza sa v rozhodnutí.
Vo výhľade niekoľkých rokov by malo medzi v trojuholníku medzi železniočnou traťou, cintorínom a Kamenným mlynom vyrásť niekoľko desiatok, možno až stoviek rodinných domov. V minulosti bola v rámci obytnej zóny plánované aj umiestnenie menších prevádzok obchodu a služieb, či dokonca materskej školy. V súčasnej fáze je však predčasné špekulovať, či bude investor tento zámer realizovať.
Pohľad na pozemky budúcej obytnej zóny od Kamenného mlyna
„Dopravné napojenie celého obytného súboru je riešené v dvoch bodoch na Kamennej ceste. Pri areáli Kamenný Mlyn je jedno napojenie a vedľa koridoru vzdušných VN vedení je druhé napojenie. Nadradenou dopravnou komunikáciou – os A pre riešené územie bude trasa západného prepojenia vedená rovnobežne s koridorom vzdušných VN, je to výhľadovo miestna zberná komunikácia funkčnej triedy B2. Pre obsluhu bola zadefinovaná ako hlavná obslužná komunikácia funkčnej triedy B2 – os B. V rámci I. etapy sa vybudujú úseky oboch ciest ležiace na pozemku investora. Dopravnú sieť ďalej dopĺňajú prepojovacie obslužné komunikácie funkčnej triedy C3 – os C,D,E,F, na ktoré sú napojené upokojené komunikácie funkčnej triedy D1 – os B11, B12, B2, B3, C1, ktoré sú ukončené slepo. Súčasťou objektu sa aj naznačené križovatky, ktoré dávajú možnosť kolmého napojenia novej konštrukcie vozovky v ďalšej etape a sú riešené vjazdy na jednotlivé pozemky RD. Pre potreby statickej dopravy sú navrhnuté parkoviská vrátane parkovacích státí pre osoby so zníženou schopnosťou pohybu,“ naznačuje budúce usporiadanie komunikácií obytnej zóny projekt pre umiestnenie stavby.
Mesto Trnava predložilo v súvislosti s pripravovanou výstavbou investorovi viacero podmienok.
Podľa slov zástupcu primátora Jozefa Pobieckého „mesto dohliadne na to, aby všetky požiadavky, uvedené v rozhodnutí, medzi ktoré patrí realizácia ciest, chodníkov, výsadba zelene, rozsah plôch pre statickú dopravu či majetkovo – právne vysporiadanie všetkých pozemkov, investor dodržal“.
Ulož ako PDF