ZSE upozorňuje na podvodníckych predajcov elektriny
Západoslovenská energetika (ZSE) upozorňuje na množiace sa prípady sťažností a reklamácií zákazníkov, ktorí naleteli podomovým predajcom elektriny. Podomoví predajcovia elektriny sa často vydávajú za pracovníkov ZSE alebo za osoby, ktoré sú oprávnené ZSE zastupovať.
ZSE pripomína, že v súčasnosti nevykonáva podomový predaj elektriny pre domácnosti a zdôrazňuje potrebu zvýšenej ostražitosti v prípade, že niekto pri dverách vášho domu žiada k nahliadnutiu občiansky preukaz a faktúru za elektrinu.
Pracovníci ZSE sa vždy identifikujú zamestnaneckým preukazom, jazdia autami označenými firemným logom a majú pracovné oblečenie s logom ZSE.
Ilustračné foto: ZSE
Dodávateľ elektriny zverejnil zásady, podľa ktorých sa vyvarujete možnému podvodu:
1. Dôkladne si overte, s kým hovoríte.
Stretávame sa s prípadmi, keď sa rôzne osoby vydávajú za pracovníkov ZSE, zákazníkov uvádzajú do omylu, že ZSE končí, že sa premenovala, že sa zmenila legislatíva, že je potrebné podpísať nové zmluvy a pod. Ide o konanie, proti ktorému podnikáme opatrenia
2. Nepodpisujte nič „medzi dverami“, nedajte sa do ničoho tlačiť.
Na každé dôležité rozhodnutie si nechajte čas, porovnajte si výhodnosť ponuky, spýtajte sa známych, hľadajte informácie o dodávateľovi na internete. Zmluvu nepodpisujte hneď, nechajte si pár dní na jej dôkladné prečítanie a až potom sa rozhodnite.
3. Pýtajte si cenník a zmluvu na preštudovanie a urobte si prepočet.
Pýtajte sa vždy na to, koľko eur mesačne ušetríte, nenechajte sa oklamať prísľubom zľavy. Porovnávajte celkovú výšku stálej mesačnej platby, nielen cenu samotnej elektriny. Väčšina zdanlivo výhodných ponúk nie je vôbec výhodná.
4. Čo robiť, ak ste už takúto zmluvu podpísali.
Ak ste v nevedomosti takúto zmluvu podpísali, tak v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa máte právo na ukončenie zmluvy uzatvorenej formou podomového predaja (t.j. ak bola uzatvorená u vás doma) v lehote do 7 dní od podpisu bez udania dôvodu.
Pred dôležitými rozhodnutiami je vždy vhodné si nechať čas na rozmyslenie, preto ZSE odporúča: „V prípade akýchkoľvek pochybností o predajcovi, alebo ak potrebujete pomôcť s posúdením cenovej ponuky, obráťte sa vždy na našu Zákaznícku linku 0850 111 555 (počas pracovných dní od 7.00 h do 19.00 h) alebo osobne na niektoré z našich kontaktných miest.“