Podnikatelia v cestovnom ruchu urobili ďalší krok smerujúci k založeniu spoločnej organizácie
My, podnikatelia v odvetví cestovného ruchu, na základe záverov odborného worskhopu TRNAVA | DESTINÁCIA CESTOVNÉHO RUCHU 2011 realizovaného v utorok 24. mája 2011 v hoteli Holiday Inn v Trnave a rovnako s prihliadnutím na prvé stretnutie sformovanej záujmovej skupiny podnikateľov v cestovnom ruchu dňa 1. júna 2011 v hoteli IMPIQ v Trnave, si dovoľujeme formulovať nasledujúce komuniké:
Záujmom reprezentatívnej vzorky podnikateľov v cestovnom ruchu v Trnave je dlhodobo sa podieľať na maximalizovaní svojich výnosov pochádzajúcich z podnikateľských aktivít v cestovnom ruchu. Tieto výnosy priamo definujú zvyšovanie príjmov mesta Trnava na základe výberu daní a zvyšovania zamestnanosti občanov, a teda nesú významný vplyv na ekonomickú prosperitu mesta a jeho občanov.
Základným predpokladom maximalizácie výnosov v cestovnom ruchu je dlhodobé a cieľavedomé profilovanie regiónu mesta TRNAVA ako atraktívnej a magnetickej značky v cestovnom ruchu rovnako v oblasti domáceho cestovného ruchu ako aj aktívneho zahraničného cestovného ruchu. Konkurencieschopná značka destinácie môže však vzniknúť len na pozadí spájania sa jednotlivých subjektov v cestovnom ruchu v rámci destinácie a vytvárania spotrebiteľsky atraktívnych produktov cestovného ruchu. Až následný, profesionálny a trendy vyspelých krajín kopírujúci marketing produktov reprezentovaných značkou TRNAVA nesie potenciál pre zmenu pomerov v cestovnom ruchu v našom regióne.
Mestská veža
Ilustračné foto
Ideu spájania subjektov cestovného ruchu, subjektov podnikateľského, ale aj verejného sektora vyjadruje a upravuje Zákon č. 91/2010 Z.z. o podpore cestovného ruchu. Vzhľadom na jeho znenie je našou vôľou aktivizovať podnikateľov v trnavskom regióne a rovnako mestské zastupiteľstvo v Trnave k vytvoreniu OBLASTNEJ ORGANIZÁCIE DESTINAČNÉHO MANAŽMENTU k termínu 1.9.2011. Vzhľadom na uvedomenie si nezastupiteľnej úlohy podnikateľov v procese zakladania tohto druhu organizácie a na nenahraditeľnú úlohu podnikateľov v procese tvorby produktov cestovného ruchu sme sa uzniesli na tom, že v období od 1. júna 2011 do 1. septembra 2011 budeme spolu s odbornými konzultantmi realizovať všetky fundamentálne kroky smerujúce k založeniu profesionálnej organizácie destinačného manažmentu (DMO), ktorá by sa vyznačovala trvalou udržateľnosťou, líderským postavením v oblasti marketingu destinácie regiónu Trnava a napokon reálnym vplyvom na výkonnosť odvetvia cestovného ruchu v trnavskom, príp. širšom regióne.
Základnými krokmi rozumieme nasledovné:
1. Definovanie územnej pôsobnosti organizácie destinačného manažmentu
2. Vytvorenie reálnych produktových línií pre región Trnavy, príp. širší región s dôrazom na poznávací, kultúrny, sakrálny cestovný ruch, kongresový cestovný ruch, vidiecky cestovný ruch a agroturizmus (gastronómia a enológia), pešiu turistiku, cykloturistiku, vodné a iné športy
3. Identifikácia primárnych zdrojových trhov pre región
4. Príprava základného plánu marketingových operácií oblastnej organizácie destinačného manažmentu na roky 2011 a 2012
5. Príprava základnej podoby organizačnej štruktúry novej organizácie destinačného manažmentu, návrhov jej rozpočtu, modelácie príspevkov podnikateľov, štátu a rozpočtov municipalít na roky 2011 a 2012
6. Príprava konceptu tlačovej konferencie v septembri 2011 zameranej na prezentáciu novozaloženej riadiacej a marketingovej centrály pre turizmus regiónu a inovatívneho prístupu k tvorbe produktov cestovného ruchu
Realizáciu týchto krokov, ktoré sú zároveň našimi strategickými cieľmi definujeme obdobím od 1. júna 2011 do 1. septembra 2011 a financovanie prác spojenými s vyššie uvedenými cieľmi práce budeme realizovať samostatne.
V Trnave 1. júna 2011
Skupina podnikateľov v cestovnom ruchu
Ulož ako PDF