Trnavské cesty budú monitorovať desiatky snímačov
V minulých dňoch začala spoločnosť Asseco Central Europe na území Trnavy s montážou kamerových systémov na stĺpoch verejného osvetlenia.
Podľa informácií vedúceho kancelárie primátora mesta Trnava Pavla Tomašoviča kamery budú súčasťou nového monitorovacieho systému dopravy v uliciach mesta. Projekt je realizovaný na základe uznesenia vlády Slovenskej republiky v rámci programu podpory rozvoja inteligentných dopravných systémov – Národného systému dopravných informácií.
Kamery sú postupne rozmiestňované na území celého mesta
Podmienkou fungovania projektu je inštalácia kamerových dopravných senzorov, na území mesta bude zrealizovaných spolu až 52 takýchto inštalácií.
„Slovenská republika čelí mnohým dopravným problémom, ktoré nevyplývajú iba z nedobudovanej dopravnej infraštruktúry, ale sa dotýkajú viacerých oblastí ako sú napr. bezpečnosť dopravy, vplyv dopravy na životné prostredie alebo kvalita služieb, ktorých riešenie nebolo v minulosti dostatočne zabezpečované.
Program podpory rozvoja inteligentných dopravných systémov – Národný systém dopravných informácií reprezentuje komplexné riešenia inteligentných dopravných systémov založených na informačných a komunikačných systémoch a technológiách v cestnej doprave na Slovensku. Je orientovaný na využívanie jednotného systémového prostredia pre zber, spracovanie, zdieľanie, distribúciu a využívanie dopravných informácií v konkrétnych informačných, riadiacich a telematických aplikáciách,“ uvádza sa v oficiálnej správe, ktorá prípravné práce projektu sprevádza.
Inštalácia kamier na Clementisovej ulici
Národný systém dopravných informácií má za cieľ okrem iného priniesť optimalizáciu prospechu každého užívateľa pozemných komunikácií (najčastejšie vodiča, účastníka cestnej premávky) s ohľadom na aktuálnu dopravnú situáciu, zvyšovanie bezpečnosti dopravno-prepravného procesu, zvyšovanie efektívnosti a kvality prepravy vyjadrenú úsporou času na prepravu alebo zabezpečením informačnej podpory pre plánovanie tohto času v závislosti na aktuálnej dopravnej situácii, ale aj sledovanie a vyhodnocovanie aktuálnej intenzity premávky a ostatných dopravno-inžinierskych charakteristík na jednotlivých (najmä dopravne zaťažených a chrbticových) úsekoch siete pozemných komunikácií v reálnom čase.
Medzi ďalšie pozitíva súvisiace so zavedením systému patrí podľa informatívnej správy aj „znižovanie negatívnych vplyvov na životné prostredie a znižovanie energetickej náročnosti dopravy či optimalizácia plánovania a povoľovania uzávierok a obchádzok v závislosti na zabezpečení maximálnej prejazdnosti siete komunikácií v danej oblasti“.
Ďalšie podrobnosti súvisiace s prípravami spustenia projektu v uliciach Trnavy do praxe prinesieme v nasledujúcich dňoch.
Ulož ako PDF