TSS Grade: Obchvat dokončíme v plánovanom termíne
Spoločnosť TSS Grade, a.s., ústami svojej hovorkyne Mgr. Michaely Krokovej portálu trnava-live.sk potvrdila, že stavebné práce na dokončení obchvatu plánujú ukončiť v plánovanom termíne, teda do konca apríla.
„Zmluvným termínom ukončenia prác na stavbe 3. etapy severného obchvatu Trnavy je koniec apríla 2012. Ak sa do tej doby nevyskytnú žiadne nepredvídateľné okolnosti, zmluvný termín ako zhotoviteľ stihneme. Po dokončení prác čakajú obchvat ešte administratívne úkony, ktoré súvisia s kolaudáciou. Čo sa týka termínu spustenia obchvatu do užívania, ten je plne v kompetencii investora – Slovenskej správy ciest. Našou prioritou je stavbu včas a vo vysokej kvalite odovzdať investorovi. Náš predpoklad je, že obchvat bude začiatkom júla plne k dispozícii,“ priblížila M. Kroková.
Na stavbe pracuje momentálne permanentne 25 zamestnancov TSS GRADE a niekoľko desiatok ďalších pracovníkov zo subdodávateľských firiem. Pred niekoľkými dňami boli ukončené izolácie mostov. Keďže sa tento druh vonkajších prác nebolo možné realizovať počas mrazov, stavbári čakali na vhodné klimatické podmienky.
„Teraz už riešime vyústenie dažďovej kanalizácie cesty do Trnávky a pokládku asfaltových krytov vozovky. Potom bude nasledovať už iba finálne osádzanie zvislých dopravných značiek, realizácia vodorovného dopravného značenia a vegetačné úpravy, ako sú najmä zatrávňovanie násypov a plôch v tesnej blízkosti stavby a výsadbu drevín,“ konkretizuje Michaela Kroková.
Pohľad na úsek 2. etapy Špačinská – Chovateľská
Projekt Cesta I/51 Trnava – severný obchvat má odkloniť tranzitnú dopravu mimo mesto. Začiatok úseku je na Trstínskej ceste, trasa pokračuje ponad železničnú trať Trnava – Kúty pri výhybni Nemečanka cez kopec navážok odpadov a mostom do údolia potoka Trnávka a smerom na západ okolo Kopánky, kde križuje Krupanskú a Špačinskú cestu. Pokračuje pozdĺž Sibírskej ulice smerom na Piešťanskú cestu a pokračuje na už realizovanú časť juhovýchodného obchvatu.
Celá stavba bola rozdelená na tri etapy v celkovej dĺžke 4,5 km. V prevádzke je úsek 1. etapy od Špačinskej po Piešťanskú v dĺžke 1,7 km, 2. etapa v 1,9 km úseku Špačinská – Chovateľská bola dokončená v roku 2010, no v prevádzke bude až po dokončení záverečného úseku 3. etapy Chovateľská – Trstínska.
„TSS GRADE. je dodávateľom stavby na úsekoch v rámci 2. a 3. etapy. Záverečný úsek je zo stavebného hľadiska mimoriadne náročný, a preto aj zaujímavý. Veď na necelom kilometri sme postavili až 5 mostov, z toho dva nad elektrifikovanou železničnou traťou, čo je v Trnave a okolí unikát. Trasa cesty vedie cez kopec navážok stavebných odpadov, časť odkopaného materiálu zo skládky sme pretriedili, recyklovali a použili do násypov. Čo sa týka komplexného zhodnotenia stavby, aj napriek klimaticky nepriaznivým obdobiam, ktoré stavbu striedavo sprevádzali, sme dodržali harmonogram a vďaka dlhoročným skúsenostiam s modernými technologickými postupmi sme nemuseli stavbu dlhodobejšie prerušovať napríklad kvôli arktickým mrazom, ktoré vo februári na Slovensku panovali.
TSS GRADE je veľkým podporovateľom rozvoja Trnavy aj čo sa týka dopravnej infraštruktúry. Táto stavba Trnavčanom podstatne uľahčí život, hlavne odbremení niektoré dopravné tepny v strede mesta. Tie by sa po spustení obchvatu mali aspoň čiastočne uvoľniť, čo spriechodní pre nás všetkých cestu mestom bez dopravných zápch,“ uzatvára M. Kroková.
Trnavská spoločnosť TSS Grade sa v súčasnosti venuje prípravám na viaceré tendre najmä v oblasti dopravnej infraštruktúry.
Okrem Slovenska chcú získať kontrakty na stavby v Poľsku, Česku či krajinách bývalého Sovietskeho zväzu.
Ulož ako PDF