Trnava bude lákať turistov na nové produkty
Posilniť turistický ruch v Trnave a okolí, priniesť nové myšlienky do biznisu cestovného ruchu, vytvárať produkty, ktoré zaujmú slovenských aj zahraničných turistov.
Také sú v kocke zámery novovznikajúcej organizácie destinačného manažmentu Trnava Tourism. Hovoríme s jej riaditeľom Mgr. art. ANDREJOM KOTLÁRIKOM.
V akom štádiu sa momentálne organizácia nachádza?
– V súčasnosti obsadzujeme pozíciu marketingového manažéra a zároveň hľadáme nových pracovníkov do Trnavského informačného servisu v mestskej veži. Máme tiež vypracovaný predbežný marketingový plán na rok 2012. Po doladení zámeru s členmi organizácie odprezentujeme naše zámery aj verejnosti.
Čo bude hlavným cieľom Trnava Tourism?
– Našim hlavným zámerom je prilákanie väčšieho počtu najmä zahraničných turistov do Trnavy. S tým ide ruka v ruke propagácia mesta a regiónu ako destinácie cestovného ruchu, vytvorenie nových produktov pre turistov či zatraktívnenie jestvujúcich produktov.
Akým spôsobom je možné prilákať do Trnavy a okolia viac turistov?
– Pripravujeme vytvorenie nových zaujímavých produktových balíčkov a zároveň plánujeme vynaložiť úsilie na lepšiu a profesionálnejšiu propagáciu trnavského regiónu. Otvorene poviem, že naša vízia je viazaná na stredno a dlhodobejšie plány. Tento rok už dosť pokročil, preto ho považujeme za štartovací. Budeme vychádzať z overených a fungujúcich produktov, uvedieme ich do nového šatu a samozrejme, ponúkneme aj niečo nové.
Andrej Kotlárik
Viete niektoré z plánovaných produktov už v tejto prípravnej fáze pomenovať?
-Slovenských aj zahraničných turistov plánujeme naviazať na podujatia ako sú Noc kostolov, Trnavský jarmok, Vianočné trhy, tenisový ATP Challenger a iné. Z pripravovaných balíčkov spomeniem Vínny Shuttle Bus, ktorý bude o prezentácii regionálnych producentov vína, produkt Historická Trnava umožní spoznávanie sakrálnych pamätihodností, plánujeme vytvoriť balíček Trnavské kulinárske víkendy zameraný na ochutnávky a potulky reštauráciami, Nočná Trnava má prilákať na nočný život spojený s návštevou kasína, celoročný produkt Trnava Galleries bude určený pre milovníkov umenia. Zároveň chceme viac propagovať a lákať turistov na koncerty vážnej hudby či okolité atrakcie ako sú Smolenický zámok, Červený kameň a podobne.
Myšlienkou je tiež pokúsiť sa zamerať na takzvaný industriálny turizmus, prostredníctvom ktorého by návštevníci mohli navštíviť významné podniky ako sú atómová elektráreň, automobilka PSA a ďalšie. V zahraničí podobný produkt funguje, pretože existuje istá časť klientely, ktorá má o tento typ produktu záujem.
Jednou z najdôležitejších otázok je oblasť financovania. Z akých zdrojov bude fungovať organizácia Trnava Tourism?
-Časť financovania zabezpečia členské príspevky našich členov – miestnych podnikateľov, ktorých sa cestovný ruch bytostne dotýka. Ďalšie peniaze do rozpočtu poskytnú členské obce Smolenice, Jaslovské Bohunice, Ružindol, Suchá nad Parnou, Špačince a mesto Trnava. Zároveň čerpáme príspevok zo štátneho rozpočtu a napokon plánujeme získavať príjmy aj z vlastnej činnosti.
Viacerých podnikateľov by možno zaujímalo, či sa môžu stať členmi organizácie.
-Kritériá a celú filozofiu momentálne nastavujeme. Určite sme otvorení tomu, aby sa k nám v budúcnosti pridali aj ďalší noví členovia. V tejto fáze riešime viaceré detaily, ktoré zadefinujú vstup prípadných nových členov do organizácie Trnava Tourism. V princípe ide o to, aby sme zasiahli čo najširšiu masu a v čo najväčšom počte bojovali o spoločný cieľ.
Aký je váš zámer v otázke propagácie a komunikácie Trnavy ako cieľovej destinácie cestovného ruchu doma aj v zahraničí?
– V počiatočnej fáze budeme riešiť zahraničnú propagáciu v súčinnosti so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch a ich zahraničnými vyslancami. Pre začiatok chceme osloviť minimálne český, maďarský a rakúsky trh. Propagovať mesto a región chceme tiež formou infociest pre novinárov zo Slovenska aj zahraničia, prostredníctvom ktorých odprezentujeme náš región a predstavíme naše produkty. Samozrejmosťou je účasť na viacerých výstavách a veľtrhoch zameraných na cestovný ruch.
Kedy plánujete spustiť oficálnu webovú stránku?
– Uvedomujeme si dôležitosť spustenia korporátnej internetovej stránky, ktorá postupne poskytne všetky relevantné informácie o našom meste a regióne. Predpokladám, že web Trnava Tourism bude spustený začiatkom mája.
Ulož ako PDF