Rušňovodič na trnavskej stanici nabúral s vlakovou súpravou plnou oleja, stanicu čiastočne evakuovali
AKTUALIZOVANÉ 21:20 hod.
Na trnavskej železničnej stanici sa v piatok 13. apríla pred 16. hodinou čiastočne vykoľajili dva vozne nákladného vlaku.
Podľa svedkov rušňovodič nezvládol cúvanie s asi 150 – metrovým kolosom a posledným vozňom prerazil betónový bezpečnostný doraz. Posledný vozeň skončil viac ako päť metrov mimo koľajiska, predposledný zostal visieť asi 40 centimetrov nad koľajami. Vlak podľa posledných informácií prevážal olej, pôvodné správy o benzíne sa nepotvrdili. Z poškodeného vozňa vytieklo menšie množstvo látky.
Našťastie, v čase nehody za vozňom neprechádzali žiadni ľudia.
VIDEO:
Na mieste zasahujú najmenej desiati hasiči, železničná polícia evakuovala vrchné poschodie stanice.
„Počula som strašnú ranu ako keď do seba nabúrajú vo veľkej rýchlosti autá. Veľmi sme sa všetci naľakali,“ povedala nám svedkyňa udalosti.
Podľa svedkov rušňovodič pri odstavovaní vlakovej súpravy nemal na konci nikoho, kto by ho navigoval.
Posledný vozeň skončil len niekoľko desiatok centimetrov od stĺpa trolejového vedenia.
Železničnú stanicu museli naposledy evakuovať len pred 9 dňami, kedy začalo neďaleko horieť auto s kyselinou dusičnou.
Zásah hasičov skončil o 18.20 hodine.
OFICIÁLNE STANOVISKO hovorcu KR HaZZ v Trnave Ivana Peťka vydané v piatok 13. apríla o 19:58 hodine:
„V piatok 13. apríla 2012 o 15:56 hod. bol na ohlasovňu požiarov OR HaZZ v Trnave ohlásený únik nebezpečnej látky na železničnej stanici v Trnave. Na miesto udalosti boli vyslaní desiati príslušníci HaZZ s tromi zásahovými vozidlami. Po príjazde na miesto udalosti bolo príslušníkmi HaZZ prieskumom zistené, že vo vlakovej súprave posledný zapojený cisternový vozeň sa nachádzal narazený na betónovej zábezpeke, pričom z jeho z poškodeného ventilu unikala neznáma tekutina, ktorou mala byť neznáma nebezpečná látka.
Veliteľ zásahu dal okamžite uzatvoriť prístupové cesty k nástupištiam a presmeroval cestujúcich na iné prístupy k staničným perónom. Ďalej vydal pokyn zamestnancom železničnej stanice na okamžité vypnutie eklektických trolejov nad vlakovou súpravou. Zároveň bola unikajúca tekutina zachytávaná do zberných nádob vzhľadom k tomu, že vypúšťací ventil bol poškodený a nebolo ho možné uzatvoriť tak aby tekutina z ventilu neunikala. Pre prípad, že by prišlo k vzniku požiaru, boli príslušníkmi HaZZ pripravená trojnásobná požiarna ochrana, voda, pena, prášok až do identifikácie unikajúcej látky.
V spolupráci s príslušníkmi polície bolo po zisteniach u strojvedúceho vlaku veliteľom zásahu zistené, že unikajúcou látkou bol rastlinný olej. O 16:12 hod. sa na miesto udalosti dostavila jednotka Závodu protipožiarnej ochrany železníc, ktorej bolo miesto udalosti odovzdané.
Po zbalení vecných prostriedkov sa príslušníci HaZZ vrátili o 18:12 hod. na základňu.“
Ulož ako PDF