Bývalý minister dopravy prisľúbil Trnave južný obchvat, mesto bude lobovať aj u jeho nástupcu
Predstavitelia mesta Trnava sú pripravení aj naďalej tvrdo lobovať za čo možno najrýchlejšie započatie výstavby južného obchvatu. Prehlásil to primátor mesta Trnava Vladimír Butko na stretnutí s obyvateľmi mesta v piatok 1. júna.
Urýchlenie prípravných prác a zabezpečenie financovania projektu, ktorý má odľahčiť od tranzitnej dopravy najmä Nitriansku, Tamaškovičovu, Bratislavskú a Zelenečskú ulicu nepriamo prisľúbil exminister dopravy Ján Figeľ ešte na jeseň 2010.
“Uvedomujem si, že pre odľahčenie dopravy v Trnave má veľký význam aj výstavba južného obchvatu. Jestvuje predpoklad, že s jeho realizáciou začne štát prostredníctvom Slovenskej správy ciest po ukončení severného obchvatu,” naznačil Ján Figeľ priamo v Trnave krátko pred odovzdaním zrekonštruovanej Nitrianskej ulice.
Trasovanie južného obchvatu medzi Modrankou a Bratislavskou ulicou
Situácia po marcových parlamentných voľbách sa však otočila. Po Figeľovi obsadil stoličku ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
„Mesto Trnava dokáže lobovať aj na druhej strane politického spektra,“ pripomenul Butko.
Južný obchvat spojí diaľničný privádzač pri Modranke s Bratislavskou cestou pri Johns Manville štvorprúdovou komunikáciou v dĺžke približne 2,5 kilometra. Súčasťou obchvatu budú dva mosty a niekoľko križovatiek, ako aj protihlukové bariéry a terénne úpravy.
Pôvodne sa v projekte južného obchvatu uvažovalo s výstavbou dvojprúdovej komunikácie. „Prepočty intenzity dopravy s výhľadom do budúcnosti ukazujú, že obchvat by sa kapacitne naplnil už o niekoľko rokov, preto súčasný projekt počíta s výstavbou štvorprúdovej komunikácie a mimoúrovňových križovatiek,“ poznamenal vedúci odboru dopravy na mestskom úrade Marián Novák.
Figeľ hovoril o južnom obchvate v Trnave na jeseň 2010. Na stoličke ministra už sedí Počiatek
„Nechceli sme tlačiť na Slovenskú správu ciest a prijali by sme aj alternatívu budovania dvojprúdového obchvatu v záujme čo možno najskoršieho štartu výstavby. Ako sa vraví, lepší vrabec v hrsti ako holub na streche. Z pozície primátora som žiadal kompetentných, aby začali s výstavbou tohto pre Trnavu dôležitého projektu čo najskôr,“ prízvukoval primátor.
Ako pripomenul Marián Novák, finančný rozdiel medzi výstavbou štyroch pruhov v porovnaní s dvomi je na 2,5-kilometrovom úseku len minimálny. Projekt sa preto rieši ako štvorpruh. „Aktuálna dohoda znie, že sú naprojektované štyri pruhy, ktoré by sa aj mali realizovať. Úvahy o tom, že v prípade potreby by sa dobudovali ďalšie dva pruhy, tak nie sú aktuálne. Iná situácia je pri severovýchodnom obchvate, ktorý je postavený v dvoch pruhoch, ale všetky objekty sú pripravené v budúcnosti aj na rožírenie o ďalšie dva pruhy,“ doplnil.
„Z pohľadu Slovenskej správy ciest nepôjde v prípade južného obchvatu o žiadnu extrémne finančne náročnú investíciu. Na druhej strane pre naše mesto je tento projekt veľmi dôležitý,“ zdôraznil Vladimír Butko.
Dokončenú severovýchodnú časť obchvatu by mali podľa aktuálnych informácií skolaudovať 19. júna.
Ulož ako PDF