Mesto žiada od cestárov rekonštrukciu dvanástich dôležitých úsekov komunikácií
Od 1. júna spravuje mesto Trnava o vyše ako osem kilometrov ciest viac ako doteraz.
Mesto prevzalo do správy komunikácie, ktoré doteraz spravovali Slovenská správa ciest a Trnavský samosprávny kraj. Neskôr prejdú cesty aj do vlastníctva mesta. Podmienkou je, aby ich súčasní vlastníci zrekonštruovali.
Napriek tomu, prijatie ciest do majetku mesta si vyžiada navýšenie finančných prostriedkov na údržbu a prevádzku zo strany mestského rozpočtu, radnica vstupuje do tohto zámeru v snahe o zefektívnenie správy a údržby ciest na území mesta.
Namiesto súčasných troch zostane v meste len jeden vlastník pozemných komunikácií.
„Podmienkou mesta je, že komunikácie od súčasných vlastníkov prevezme v prípade, že budú odstránené viaceré technické nedostatky a poruchy. V rámci komunikácie so zástupcami Slovenskej správy ciest sme im odovzdali zoznam úsekov zhrnutý v dvanástich bodoch, ktoré by mali zrekonštruovať,“ uviedol vedúci odboru dopravy na mestskom úrade Marián Novák.
Rybníkovú ulicu naposledy frézovalo v roku 2006 mesto na vlastné náklady
Trnavská samospráva má po novom vlastniť a spravovať vyše trojkilometrový úsek Trstínska (od križovatky s Ružindolskou) – Hospodárska – Zelený kríčok – Rybníková – Bučianska – Piešťanská (po napojenie na cestu I/51 Trnava – Severný obchvat, I. etapa).
Do vlastníctva a správy mesta má prejsť aj kilometrový úsek Hospodárskej cesty od križovatky so Zeleným kríčkom, rovnako tak 600 metrov Dohnányho ulice od svetelnej križovatky pri stanici po kruhovú križovatku so Zelenečskou a Tamaškovičovou.
Ďalší viac ako 3 km dlhý úsek Špačinská cesta (od kruhovky s Krupanskou po križovatku s Rybníkovou) – Hlboká – a časť Sladovníckej po križovatku s Bernolákovou prejde tiež do vlastníctva mesta.
ÚSEKY, KTORÉ ŽIADA MESTO OPRAVIŤ
1. DOHNÁNYHO – v úseku od kruhovej križovatky s Tamaškovičvou po križovatku so Stromovou vyfézovať 100 metrov vyjazdených koľají
2. DOHNÁNYHO – v úseku od železničného nadjazdu po križovatku s Kollárovou odfrézovať plochu 80 x 10 metrov a položiť novú obrusnú vsrtvu
3. HOSPODÁRSKA – v úseku od križovatky s Kollárovou po Študentskú vyspraviť lokálne sieťové rozpady obrusnej vrstvy
4. HOSPODÁRSKA – v úseku od križovatky so Študentskou v smere na Zelený kríčok odfrézovať vyjazdené koľaje na ploche 65×4 metre a položiť novú obrusnú vrstvu
5. HOSPODÁRSKA – pri nákupnom centre Billa odfrézovať lokálne nerovnosti
6. HOSPODÁRSKA – v úseku od križovatky s ulicou Pri kalvárii po križovatku s T. Vansovej položiť obrusnú vrstvu po dávnejšie realizovanom odfrézovaní obrusnej vrstvy na ploche 70 x 11 metrov
7. HOSPODÁRSKA – v úseku od križovatky s T. Vansovej po Zelený kríčok odfrézovať vyjazdené koľaje a položiť novú obrusnú vrstvu na ploche 250 x 12 metrov
8. ZELENÝ KRÍČOK – v úseku od mosta cez Trnávku po križovatku so Šrobárovou odfrézovať vyjazdené koľaje a položiť novú obrusnú vrstvu na ploche 250 x 12 metrov
9. ZELENÝ KRÍČOK a RYBNÍKOVÁ – vyspraviť nástrekom lokálne sieťové rozpady obrusnej vrstvy
10. RYBNÍKOVÁ – v križovatke so Špačinskou v pravom jazdnom pruhu odfrézovať vyjazdené koľaje a položiť novú obrusnú vrstvu na ploche 40 x 4 metre
11. BUČIANSKA – v úseku od križovatky so Špačinskou po krožovatku s Veternou odfrézovať vyjazdené koľaje a položiť novú obrusnú vrstvu na ploche 480 x 11 metrov
12. BUČIANSKA – VETERNÁ – na kruhovej križovatke odfrézovať vyjazdené koľaje
Slovenská správa ciest sa zatiaľ nevyjadrila, do akého termínu plánuje komunikácie na území Trnavy opraviť.
MAPA S VYZNAČENÍM ÚSEKOV, KTORÉ PREJDÚ DO VLASTNÍCTVA MESTA:
Ulož ako PDF