Dane a poplatky zostávajú v roku 2013 pre Trnavčanov na úrovni vlaňajška
Mestský rozpočet na rok 2013 je navrhnutý ako mierne prebytkový. Trnavská radnica predpokladá, že príjmy budú v tomto roku vyššie ako výdavky o viac ako 200-tisíc eur.
Ako zdôraznil po decembrovej schôdzi mestského zastupiteľstva primátor Vladimír Butko, napriek pretrvávajúcej hospodárskej kríze mesto v roku 2013 neplánuje brať úvery.
Dobrou správou pre obyvateľov a podnikateľov je, že na rozdiel od iných oblastí verejného života dane a poplatky zostanú v tomto roku pre Trnavčanov na rovnakej úrovni ako vlani.
Daň z nehnuteľností, za psa, poplatky za komunálny odpad, ani príspevky za stravné v školských zariadeniach či iné poplatky sa v roku 2013 meniť nebudú.
ILUSTRAČNÉ FOTO
Z dane z nehnuteľností plánuje radnica rovnako ako v minulom roku získať 6,4 milióna eur.
Daň za psa má priniesť do mestskej pokladne 48-tisíc eur, daň za ubytovanie 67-tisíc. Na správnych poplatkoch prepokladá samospráva výber 615-tisíc eur (o 50-tisíc viac ako vlani).
Plánované príjmy mesta z pokút sa majú pohybovať na úrovni 115-tisíc eur. Aktualizovaný rozpočet na rok 2012 počítal s príjmami z pokút na úrovni 134-tisíc eur.
Poplatky za uloženie komunálneho odpadu majú naplniť mestskú kasu sumou pol milióna eur, čo je rovnaká čiastka ako v minulom roku.
O 76-tisíc eur viac chce získať mesto za úhradu za dočasné parkovanie. V roku 2012 malo pribudnúť do pokladnice trnavskej samosprávy 550-tisíc eur, v tomto roku plánuje mesto získať do rozpočtu 626-tisíc eur.
Približne 2,4 milióna eur získa radnica z nájomného, príjem zo skládky komunálneho odpadu má dosiahnuť 800-tisíc eur. Vyše pol milióna eur získa príjmová položka z finančného hospodárenia.
Predpokladané príjmy z predaja majetku sú pre rok 2013 navrhované vo výške 700-tisíc eur.
Daň z príjmu fyzických osôb by mala dosiahnuť rovnako ako v minulom roku 14,45 milióna eur.
Ulož ako PDF