Turistický región Tirnavia testovali českí novinári
Koncom minulého týždňa objavovala skupina českých novinárov a reportérov cestovateľské poklady Trnavy a okolia. Program im pripravila organizácia Trnava Tourism a jej členovia v spolupráci so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch – zastúpením v Českej republike.
Májová infocesta českých novinárov do vybraných regiónov Slovenska sa tentokrát zamerala na spoznávanie miest, gastronómiu, regionálne produkty a vinárstvo. Hostia navštívili Trenčín, Myjavu, Trnavu a okolie, Malokarpatskú vínnu cestu a Bratislavu.
„Cieľom takzvaných infociest pre novinárov v turistickom regióne je ukázať a odprezentovať turistické atrakcie, výletné miesta, možnosti ubytovania, gastronómie a pod. tak, aby ich zástupcovia médií zažili na vlastnej koži tak, ako by ich zažíval turista. Zástupcovia médií bývajú v rámci tohto druhu ciest do turistických regiónov doslova ‚testovačmi‘ turistických produktov a služieb,“ objasnila výkonná riaditeľka Trnava Tourism Petra Blažejová.
Zástupcov českých médií sprevádzala aj šéfka Trnava Tourism P. Blažejová (na snímke tretia zľava)
Foto: Trnava Tourism
Skupina šiestich novinárov z významných českých denníkov a lifestylových časopisov navštívila turistické lákadlá mesta Trnavy, aj okolitých obcí. V Trnave im organizácia Trnava Tourism pripravila prehliadku historického centra mesta – Malého Ríma s návštevou Katedrály Sv. Jána Krstiteľa, Mestskej veže s prezentáciou starostlivosti o hodinový stroj zástupcom rodiny Nemčekovcov, ktorá sa o hodiny stará nepretržite už štyri generácie.
Ďalšou zástavkou bola Bazilika Sv. Mikuláša s pútnickým obrazom Panny Márie Trnavskej, ukážka hry na zrekonštruované historické organy pod záštitou samotného majstra hry na organ, pána Šurína a návšteva kostnice.
Po objasnení významu vinárstva a vinohradníctva v regióne s takmer deväťstoročnou históriu sa skupina presunula k vinárom. Vinársku tematiku zastúpila návšteva a degustácie vo vinárskych regionálnych skvostoch. V Suchej nad Parnou – Terra Parne a vinárstve Mrva&Stanko.
Chýbať nemohli ani Smolenice s najmladším zámkom na Slovensku – Smolenickým zámkom, prezentáciou malého miestneho múzea Molpír a výrobne značkovej medoviny. Možnosti nielen ubytovania, ale gastronómie si vyskúšali v hoteloch Holiday Inn a Impiq.
„Z cestovateľkých potuliek spracúvajú novinári autentické články alebo reportáže. Tento druh propagácie je v posledných rokoch osvedčeným marketingovým nástrojom, pretože čitatelia príjmu radšej “odporúčanie” iného cestovateľa, ktorý má s regiónom osobnú skúsenosť, ako keby si mali pozrieť v časopise len jeho grafickú reklamnú inzerciu,“ priblížila Blažejová.
Ako pripomenula, hosťovanie zahraničných novinárov v posledných dvoch rokoch prinieslo veľký efekt napríklad Košiciam, keď sa mesto po návšteve viacerých významných zahraničných novinárov píšucich o cestovaní dostalo do svetoznámeho bedekra Lonely Planet alebo do portálu britskej BBC.
Región TIRNAVIA navštívili zástupcovia známych českých denníkov – Mladá Fronta Dnes a denníka Právo, obľúbených lifestylových časopisov – Glanc, Žena a život, gastronomického časopisu Gurmet a webového portálu www. turistika.cz, ktorý patrí k jedným z najobľúbenejším cestovateľským portálom v Čechách.
Správy o možnostiach cestovania alebo trávenia dovolenky v regióne TIRNAVIA (Trnava a okolie) by sa mali objaviť v uvedených českých médiách v priebehu júna.
Trnava Tourism – oblastná organizácia cestovného ruchu má v pláne v týchto aktivitách pokračovať. Popri ďalších marketingových aktivitách v prospech regiónu chce prizvať k spoznávaniu regiónu do konca roka 2013 nielen zástupcov slovenských médií , ale aj obchodných partnerov pre turistický biznis – cestovné kancelárie a agentúry, doplnila šéfka Trnava Tourism.
Ulož ako PDF