Cesta cez lesopark do novej IBV bude, mesto uvažuje o odklone západného prepojenia
Predstavitelia mesta Trnava pozvali v utorok 18. júna 2013 zástupcov médií na tlačovú besedu s cieľom informovať verejnosť o historickom vývoji situácie v súvislosti s pripravovanou výstavbou a riešením dopravného napojenia budúcej IBV Kamenný mlyn.
Svoje príspevky predostreli a na otázky novinárov odpovedali primátor Vladimír Butko, viceprimátor Bystrík Stanko, vedúci Odboru územného rozvoja a koncepcií mestského úradu Milan Horák a vedúci Odboru investičnej výstavby Dušan Béreš. O sprievodné slovo sa postaral vedúci kancelárie primátora Pavol Tomašovič.
„My dnes neriešime dobré a lepšie riešenia, ale momentálne riešime zlé a horšie riešenia,“ podčiarkol viceprimátor Bystrík Stanko na margo vývoja kauzy napojenia IBV Kamenný mlyn, s ktorým nesúhlasí väčšina obyvateľov mesta.
Kritickým bodom je plánovaná komunikácia, ktorá má pretnúť chodník cez lesopark. Predstavitelia mesta zdôrazňujú, že pôjde o 7,5 metra širokú dvojprúdovú cestu a nejde sa stavať žiadna štvorprúdovka ani diaľnica.
Najnovší návrh počíta s cestou cez lesopark. Do hry sa opäť dostala aj cesta popri železnici, s ktorou uvažoval už návrh z roku 1997
Najnovšia verzia počíta s dopravným napojením budúcej IBV úrovňovým križovaním s chodníkom. V mieste križovania majú byť na ceste umiestnené vyvýšené spomaľovacie retardéry, ktoré zabránia kolíziám medzi autami a chodcami, bežcami či cyklistami.
Dôležitou zmenou je stanovisko Mestskej rady, ktorá v pondelok 17. júna poverila mestský úrad prípravou podkladov na spracovanie návrhu povolenia zmeny územného plánu v tom zmysle, že cesta cez lesopark bude z Kamennej cesty napájať len samotnú IBV a nemá byť súčasťou budúceho západného prepojenia mesta.
To má podľa najnovšej verzie v smere od areálu bývalých TAZ viesť popri železnici s napojením sa na Kamennú cestu a pokračovať má cez IBV Za traťou na Modranskú cestu, Suchovskú s pripojením sa na výpadovku v smere na Senicu.
Budovanie západného zokruhovania mesta, ktorého základným cieľom je odbremenenie dopravy najmä na Špíglsáli a v okolí križovatky Kollárova – Hospodárska, je však v tejto chvíli otázkou ďalekej budúcnosti.
Proti výstavbe cesty cez lesopark chystajú aktivisti už druhý verejný protest. Uskutoční pred radnicou v utorok 25. júna od 13. hodiny.
Hodinový záznam aj s podrobným výkladom histórie a vývoja celého príbehu si môžete pozrieť v priloženom videu.
VIDEO: Záznam tlačovej besedy z 18. júna 2013
Vývoj situácie v obrazoch:
Rok 1993
Rok 1997
Rok 1999
Rok 2001
Rok 2003
Rok 2007
Roky 2006-12
Roky 2008-09
Rok 2008
Rok 2013
Rok 2013