City Arena získala stavebné povolenie. Prečítajte si detaily projektu
Projekt multifunkčného centra City Arena v získal stavebné povolenie.
Zámer rieši realizáciu areálu City Arena v lokalite futbalového štadióna a parkoviska pri amfiteátri. Jeho súčasťou je zariadenie štadióna s pôvodnou hracou plochou a komerčná občianska vybavenosť s potrebným zázemím.
Projekt má byť kompletne dokončený v roku 2015 a vyžiada si investičné náklady približne 79 miliónov eur. V jednotlivých prevádzkach obchodov, kaviarní, kín či reštaurácie sa zamestná viac ako 200 ľudí.
Obchodné centrum nadväzuje na východnú tribúnu a budú ho tvoriť dve komunikačné galérie orientované v severojužnom smere prepojené na južnom konci priečnou galériou.. Pod centrom sú navrhnuté dve poschodia parkovísk. Z pôvodných tribún západná tribúna prejde renováciou, južná, východná a severná budú nahradené novou výstavbou.
Vizualizácia: City Arena
„Objekt centra má štyri pešie vstupy, jeden z juhu zKollárovej ulici, druhý zo severu z Halenárskej ulice, tretí zo severu od Halenárskej ulice na poschodí z pešej lávky a štvrtý zo severu z novovytvorenej pešej zóny. Zároveň ma štyri vstupy pre dopravu z Kollárovej, Športovej a dva z Halenárskej ulice. Vstup z Kollárovej je kombinovaný pre návštevníkov a zásobovanie, jeden z Halenárskej je pre návštevníkov a druhý pre zásobovanie,“ konkretizuje rozhodnutie o povolení stavby.
Projekt počíta s dvojicou podzemných garáží s celkovou kapacitou 833 miest. Dvojpodlažné garáže budú pod obchodným centrom, jednopodlažné podzemné parkovanie je situované pod severnou tribúnou.
Na koncoch galérie budú slúžiť návštevníkom obchodného centra eskalátory a travelátor zabezpečujúce vertikálnu komunikáciu. V západnej galérií je umiestnená dvojica výťahov prepojujúca ju s garážami. Po obvode centra sú umiestnene komunikačné a únikové schodištia.
Vo východnej časti severnej strany objektu sa nachádza lávka pre peších spájajúca bezbariérovo centrum zo sídliskom Družba.
„V najnižšom podlaží je umiestnený zásobovací dvor prepojený dvoma komunikačnými jadrami s obchodnou galériou. V západnej časti centra je navrhovaný mix obchodných prevádzok s priemyselným tovarom, vo východnej časti na prízemí dominuje prevádzka supermarketu so samostatným zásobovacím dvorom. Na poschodí východnej časti je navrhnuté multikino a prevádzky rýchleho stravovania. Zo strany Hlbokej ulice je umiestnená doplnková funkcia, administratívne priestory so samostatným vstupom pre peších. V južnej časti objektu na 2. nadzemnom podlaží sa nachádza reštaurácia. Priestory sú komunikačne prepojené zo štadiónom. Reštaurácia bude zároveň zabezpečovať servis pre VIP zónu štadióna. Na 3. nadzemnom podlaží sú nájomné priestory s doplnkovými funkciami, administratívne priestory správy centra, VIP kinosála a zázemie kín. Priestory pre SBS, upratovaciu službu a technickú správu budovy sú umiestnené v podzemných podlažiach. Priestory pre SBS sú priamo napojené na chránenú únikovú cestu,“ uvádza sa v stavebnom povolení.
Hmoty štadióna a obchodného centra sú vzájomne prepojené a ich prevádzka by mala fungovať vo vzájomnej symbióze. „Hmote dominuje prestrešenie štadióna modelované v jednoduchom tradičnom tvare zo zámerom tvarovo nekonkurovať priľahlým historickým štruktúram,“ približuje investor projektu.
Tribúny sú v rohoch zo západnej strany ukončene presklenými „baštami“ s výškovo ustupujúcou hmotou horných podlaží. Na juhovýchodnej strane výškový prechod medzi hmotou štadióna a polyfunkčným centrom tvorí postupne sa znižujúca hmota obchodného centra a kín. Zo severnej strany je objekt ukončený prelamovaným preskleným prestrešením pešej zóny, tvoriacim prepoj s polyfunkčným objektom a zároveň je z tejto strany v kontakte s historickými štruktúrami mestského opevnenia.
Na severnej strane pozemku je plánované na základe výsledkov archeologického prieskumu previesť v rámci riešenia pešej zóny náznakovú rekonštrukciu hradobného systému.
„V mieste pôvodného opevnenia budú vybudované nové fragmenty opevnenia pôdorysne v rozmeroch pôvodných štruktúr. Tieto fragmenty budú mať zároveň nový účel – predeľovacie ‚zábradlie‘ medzi ulicou Dolné Bašty a pešou zónou v mieste hradobnej priekopy,“ uvádza sa v stavebnom povolení.
VIDEO: Vizualizácie City Arena Trnava – pohľad peších
Súčasťou hrubých terénnych úprav bude vybudovanie výkopovej jamy a príprava pilotovacích úrovní.
Výstavba multifunkčného projektu City Arena si vyžiada aj viacero zásadných zmien v doprave.
V dotyku historického centra mesta vzniknú dve nové kruhové križovatky, pribudne jedna svetlená križovatka aj už spomínaná lávka ponad Hlbokú ulicu. Zmeny nastanú aj v usporiadaní svetelnej križovatky Hlboká-Spartakovská-Sladovnícka-Kollárova pri Mc Donalde. V okolí City-Areny pribudnú nové chodníky a cyklochodníky.
Viac o pripravovaných dopravných zmenách čítajte TU.
Ulož ako PDF