V lesoparku do Kamenáča začali rúbať stromy, poslanec Lančarič zavolal políciu
V lesoparku pri Kamennom mlyne začali v stredu 12. marca s výrubom stromov. Dôvodom má byť plánovaná výstavba pripojovacej komunikácie z Kamennej cesty do budúcej obytnej zóny IBV Kamenný mlyn.
Motorové píly odstránili počas prvého dňa približne 20 stromov. Z rozhodnutia o výrube stromov, ktoré vydalo mesto Trnava vyplýva, že z plochy pri stĺpoch vysokého vedenia by mali vypíliť až takmer 80 stromov.
V stredu padlo v lesoparku prvých asi 20 stromov
„Výrub stromov sa realizuje na súkromných pozemkoch a investor má vydané právoplatné povolenie na výrub drevín,“ sprostredkoval stanovisko mestského úradu hovorca radnice Pavol Tomašovič.
S týmto názorom nesúhlasí nezávislý poslanec mestského zastupiteľstva Matej Lančarič.
„V rozhodnutí o povolení výrubu zdôvodňujú nutnosť výrubu drevín pre realizáciu stavby Verejno-prospešná komunikácia pre IBV Kamenný mlyn. Zároveň mesto Trnava v povolení na výrub upozorňuje, že rozhodnutie bude možné uplatniť až po vydaní stavebného povolenia na tento stavebný objekt – teda na pripojovaciu komunikáciu. A takéto stavebné povolenie mi na mestskom úrade neposkytli a myslím si, že ani nebolo vydané, a teda neexistuje,“ tvrdí Lančarič.
Ako pripomína, rovnaký názor vyslovil aj vedúci oddelenia ochrany prírody a starostlivosti o životné prostredie na Okresnom prade v Trnave Miroslav Adamčík, s ktorým Lančarič tento aktuálny problém konzultoval.
Lančarič pre podozrenie z nelegálneho výrubu zavolal políciu. Tá prišla priamo na miesto do lesoparku a spísala zápisnicu.
„Neskôr som vypovedal aj na polícii a podal trestné oznámenie z dôvodu podozrenia z prečinu porušovania ochrany rastlín a živočíchov,“ dodal.
Obyvateľom mesta sa návrh cesty križujúcej chodník nepáči
Chodník vedúci cez lesopark do Kamenného mlyna má pretnúť cesta a v úseku pod stožiarmi vysokého napätia vznikne križovatka. Proti tomuto riešeniu protestovali stovky Trnavčanov.
Dotknutý priestor dokonca vyhlásili obyvatelia mesta v septembri 2013 za územie chránené občanmi.
Riešenie tohto dopravného napojenia bolo odsúhlasené v už vydaných územných rozhodnutiach pred niekoľkými rokmi za bývalého vedenia mesta.
V prvej urbanistickej štúdii v roku 1997 bolo navrhnuté pripojenie IBV popri železničnej trati ešte pred začiatkom lesoparku. V roku 2006 navrhli vlastníci pozemkov súčasné pripojenie pod stĺpmi vysokého napätia a aj ďalšie pripojenie, ktoré by prechádzalo priamo cez lesopark v časti bližšie ku Kolibe. Druhý rez lesoparkom však mesto zamietlo.
S výstavbou rodinných domov a bytov v obytnej zóne Kamenný mlyn počíta Územný plán mesta Trnava už od roku 1993.
Súčasné vedenie mesta vysvetľuje, že zastavenie dlhoročného rozbehnutého procesu prípravy územia pre výstavbu novej IBV by viedlo k súdnym sporom, ktoré by mesto by s veľkou pravdepodobnosťou prehralo – a bolo by nútené platiť. To by zrejme stálo mestský rozpočet milióny eur.
Ďalšie fotografie zo stredy 12. marca 2014: