Komplexná rekonštrukcia trnavskej stanice bude dokončená v decembri 2014
Komplexná rekonštrukcia železničnej stanice v Trnave bude ukončená v decembri 2014. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyčíslili doterajšie náklady na 9,9 milióna eur.
Podľa slov Ivany Strmeňovej z odboru komunkácie Generálneho riaditeľstva ŽSR v rámci modernizácie zrekonštruovali od spustenia stavebných prác na jar 2012 staničnú budovu, podchody, riadiacu vežu, trafostanicu, predstaničné a staničné priestory v exteriéroch aj interéroch, vrátane vonkajšej terasy a schodísk. Pribudli tiež interiérové eskalátory.
V súčasnosti dokončujú rekonštrukciu nástupísť č. 3 a 4, prebieha obnova technologických prevádzok a objektov elektroúdržby a automatickej telefónnej ústredne.
Prevádzky v budove zatiaľ zívajú prázdnotou
V priestoroch hlavnej budovy stanice bude fungovať 22 prevádzok obchodu a služieb.
„Prevádzky budú spustené až po kolaudácii železničnej stanice, ktorá je plánovaná na mesiac apríl 2014,“ upresnila Strmeňová a odpovedala tak na množiace sa otázky cestujúcich, ktorých trápi pohľad na stále prázdne zrekonštruované priestory.
„Záujem o prenájom priestorov bol veľký. V ponukovom konaní na prenájom priestorov sme prijali asi 130 žiadostí. ŽSR aj naďalej evidujú ďalšie písomné a telefonické dotazy o prenájom, ktorým už nie je možné v súčasnosti vyhovieť,“ doplnila.
ŽSR v ďalšej fáze pripravujú postupnú obnovu nástupísť číslo 1 a 2 vrátane prestrešenia, zmeny k lepšiemu čakajú aj plochu medzi hlavnou budovou stanice a koľajiskom.
Spustený je aj kamerový systém, ktorý monitoruje vonkajšie aj vnútorné priestory.
Upravené okolie staničnej budovy. Nové prevádzky budú na prízemí
V rámci projektu komplexnej obnovy zrekonštruovali ako prvú prevádzkovú budovu
Ulož ako PDFZ histórie novej železničnej stanice v Trnave
Základný kameň stavby bol položený v septembri 1979, stavba bola zahájená v decembri 1979.
Stavbu novej budovy železničnej stanice vykonáva Stavoindustria Trnava a mala byť ukončená v roku 1984. Tento termín nebol dodržaný z rôznych , i objektívnych dôvodov. Veď v rokoch 1983 až 1984 bola stavba dokonca utlmená. Problémy mali aj subdodávatelia stavby. Nevedelo sa, či bude dobudovaný predstaničný priestor. Bolo tam zbúranisko po bufete Koruna a bývalej budovy OSP. Stavoindustria nemala ešte v úlohách ani vybudovanie lávky pre peších.
Vtedy sa všetka kapacity venovali budovaniu 6-poschodovej administratívnej budovy vedľa novej výpravnej budovy. Problémy boli s vybudovaním nového vodovodného prívodu.
Nová železničná stanica mala aj dva dominanty – šesťposchodovú administratívnu budovu a nové pracovisko výpravcov – dopravnú kanceláriu v riadiacej veži.
Stavba bola ukončená v septembri 1989 s nákladom 81,6 milióna Kčs a začali sa preberacie konania a kolaudácia. V piatok 17. novembra 1989 o 11. hodine nastala dlho očakávaná chvíľa otvorenia novej budovy železničnej stanice.(Zdroj: ŽSR)