Dopravný inšpektorát sa presťahuje v rámci reformy verejnej správy na Kollárovu ulicu
Okresný dopravný inšpektorát (ODI) Trnava presťahujú zo súčasného sídla na Starohájskej ulici do budovy okresného úradu na Kollárovej 8.
Presný termín sťahovania ODI zatiaľ nie je známy, predbežne sa počíta so začiatkom jesene 2014.
„Z okresného dopravného inšpektorátu sa do budovy okresného úradu na Kollárovej ulici presťahuje časť oddelenia bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a dopravných evidencií. Sťahovať sa budú aj evidencie vozidiel. To znamená, že občania si celú agendu súvisiacu s evidenciou vozidiel vybavia v novej budove,“ uviedla hovorkyňa KR PZ v Trnave Martina Kredatusová.
Pripravované zmeny súvisia s reformou verejnej správy ESO, ktorú priebežne realizuje Ministerstvo vnútra SR na celom Slovensku.
V budove na Kollárovej ulici bude od jesene integrované klientske centrum
V rámci programu reformy verejnej správy ESO (Efektívna, spoľahlivá a otvorená verejná správa) došlo od 1. októbra 2013 na celom území SR k zintegrovaniu špecializovanej štátnej správy (obvodné úrady životného prostredia, cestný a lesný úrad, úrad pozemkový a správa katastra), ktoré sa vo forme odborov presunuli k okresným úradom.
Vládny program ESO je najväčšou plánovanou reformou štátnej správy od roku 1989. Reforma má priniesť úsporu financií a pre občanov jednoduchšie vybavovanie ich záležitostí na úradoch.
„Aj v Trnave došlo k integrácii špecializovaných úradov miestnej štátnej správy, pracujeme na projekte klientskeho centra, kde si občania na jednej adrese vybavia komplet agendu integrovanej štátnej správy, vrátane policajnej agendy,“ hovorí Dana Pohlodová z tlačového odboru kancelárie ministra vnútra.
Klientske centrum pri Okresnom úrade Trnava sa bude nachádzať na Kollárovej 8. Momentálne prebieha prípravná fáza.
„Veríme, že začiatkom jesene sa nám klientske centrum podarí uviesť do prevádzky,“ predpokladá.
V súčasnosti funguje na Slovensku 9 takýchto centier, celkovo ich vznikne 89.
„Návštevy občanov na klientskych centrách riadi vyvolávací systém, väčšina pracovísk je v otvorenom režime (open space resp. presklené dvere), čím chceme prispieť k transparentnosti pri vybavovaní občanov, príp. otázky alebo sťažnosti rieši na mieste supervízor. Okrem toho sa snažíme služby pre občanov zlepšovať – súbežne prebieha procesná analýza na vybraných pracoviskách v snahe zredukovať čas či nevyhnutné úkony, pracujeme na zavedení systému e-kolkov a venujeme sa aj vzdelávaniu pracovníkov, ktorí prichádzajú do priameho kontaktu s občanmi,“ priblížila Dana Pohlodová.
Ulož ako PDFReforma ESO
Podstatou reformy verejnej správy ESO je zefektívniť, zlacniť a zmodernizovať výkon štátnej správy pre občana.Jedným z očakávaných dopadov je odbremenenie občana od zbytočnej administratívnej záťaže (napr. formou tzv. obiehania po úradoch resp. poskytovania duplicitných informácií o sebe viacerým úradom, keď už štátna správa týmito údajmi disponuje).
V súčasnosti realizuje rezort vnútra procesy v rámci reformy v technicko-logistickej rovine (vytvorenie integrovanej siete miestnej štátnej správy a oddelenie kontaktného miesta pre občana vo forme min. 1 pracoviska v závislosti od veľkosti okresu).
Optimalizácia výkonu, procesov a štruktúr štátnej správy je v štádiu prípravy a bude realizovaná ako dlhodobý proces s cieľom zabezpečiť občanovi pohodlné, rýchle a lacnejšie služby.
ZDROJ: Ministerstvo vnútra SR