Teplári prepoja dve vetvy horúcovodu, rozkopaná bude časť Podjavorinskej a Sladovníckej
Spoločnosť Trnavská teplárenská pripravuje vybudovanie horúcovodného prepojenia v lokalite ulíc Ľ. Podjavorinskej a Sladovníckej.
Projekt zabezpečí dostatočnú dodávku tepelnej energie v horúcovodnej vode do riešenej oblasti z dvoch kostrových napájačov východnej a západnej vetvy.
„Prínosom stavby je zabezpečiť hydraulickú stabilitu odberateľov tepla v centrálnej mestskej zóne a skrátiť dobu pri čiastočných alebo celozávodných predpísaných revíziách a odstávkach,“ uvádza teplárenská spoločnosť.
Ilustračné foto
V súvislosti s realizáciou stavebných prác dôjde k viacerým rozkopávkam najmä v zeleni, pod chodníkmi a cestami.
Nové potrubie vedené z Podjavorinskej pod štvorprúdovú Sladovnícku ulicu bude riešené pretláčaním pod vozovkou, k rozkopaniu komunikácie tak nedôjde.
V rámci prvej etapy zámeru „HV prepoj DN 350 východ – západ“ je vyprojektovaná trasa s dĺžkou takmer 500 metrov.
Trasa navrhovaného prepojenia horúcovodov dimenzie DN 350 začína na ulici Podjavorinskej a pokračuje v smere na Sladovnícku.
Súčasne s pokládkou potrubia sa bude realizovať pokládka dispečerského kábla a trubky pre optický prenos údajov.
Zámer má vydané stavebné povolenie, konktrétny termín realizácie zatiaľ nie je známy.
V priebehu júla a augusta majú pokračovať aj práce na výmene horúcovodného potrubia na ulici V. Clementisa pri hoteli Inka na sídlisku Družba.
Ulož ako PDFTrasovanie:
Trasa navrhovaného prepojenia horúcovodov začína v mieste dočasného zaslepenia potrubia 2 x DN 350 zadienkovaním v bode A na ulici Ľ.Podjavorinskej, odtiaľ je vedená po lomový bod L1 pod asfaltovou cestou.Za lomom L1 bude trasa vedená po čiastočne v zelenom páse, prevažne pod asfaltovým chodníkom a cestou.
Lomový bod L2 sa nachádza v zelenom páse medzi slepou ulicou Sladovnícka a 4-prúdovou cestou na Ulici Sladovníckej. Odtiaľ je vedená súbežne s cestou po lomový bod L3 v zelenom páse.
Trasa prechádza stojiskom pre kontajnery KO.
Za L3 prechádza cez 4-prúdovú cestu Sladovnícka k lomovému bodu L4, kde budú horúcovodné potrubia vedené v oceľovej chráničke, ktoré budú vyhotovené pretláčkou pod cestou.
Od lomového bodu L4 je trasa vedená v zelenom páse pod bod L5 a ďalej v chodníku na asfaltové parkovisko cez lomový bod L5 po lomový bod L6 a L7 v zelenom páse, v ktorom bude trasa pokračovať ku koncovému bodu B tejto etapy výstavby.