Na dopravu má ísť z rozpočtu 5,5 milióna eur. Čo plánuje mesto urobiť v budúcom roku?
Rozpočet mesta Trnava na rok 2015 schválili poslanci mestského zastupiteľstva na svojej poslednej schôdzi 11. novembra.
Nový primátor Peter Bročka v prvotných reakciách deň po voľbách vyhlásil, že žiadne veľké podkopanie schváleného rozpočtu alebo zastavovanie investičných akcií zatiaľ nechystá.
„V prvej fáze budeme akceptovať aktuálny stav. Je otázkou času, kedy dôjde k nejakej zmene, ale to je vec hlbších analýz a diskusií. V žiadnom prípade neprichádzame s kosou a nechceme podpíliť rozbehnuté projekty a investičné akcie. Určite počítam s aktualizáciami v rozpočte, ale hovoriť o ich rozsahu by bolo teraz veľmi predčasné,“ povedal nám primátor Bročka deň po zvolení do funkcie.
Aktualizácie rozpočtu v priebehu roka sú bežné, mesto prispôsobuje rozpočet niekoľkokrát za rok aktuálnemu vývoja situácie.
Detaily rozpočtu a zastupiteľstvom schválené financovanie jednotlivých kapitol prináša spravodajský portál trnava-live.sk pravidelne každý rok.
Ilustračné foto
Dnes si bližšie predstavíme najdôležitejšie body rozpočtovej kapitoly Doprava.
Na program, ktorý zahŕňa opravy, údržbu, rekonštrukciu, výstavby ciest, chodníkov, komunikácií, dopravné značenie či parkoviská plánuje v roku 2015 vynaložiť mesto 5,4 milióna eur. Výdavky na dopravu dosiahnu v tomto roku asi 7,7 milióna, v roku 2013 to bolo 4,1 milióna eur.
Z bežných výdavkov (spolu 1,1 milióna) počíta rozpočet s opravami miestnych komunikácií a parkovacích plôch vo výške 400-tisíc eur, na opravy chodníkov je vyčleneých 150-tisíc eur. Dvestotisíc eur je naplánovaných na opravu povrchu vozovky križovatky ulíc Rybníková – Bučianska.
Stotisíc eur má stáť údržba a oprava vodorovného a zvislého dopravného značenia. Na území mesta je evidovaných asi 5 000 kusov trvalých zvislých dopravných značení, ktoré si vyžadujú permanentnú opravu a údržbu. Obnovu vodorovného dopravného značenia je potrebné realizovať periodicky dvakrát do roka.
Pre kapitálové výdavky sú v rozpočte vyčlenené 3 milióny eur. Dvestotisíc eur má ísť na vypracovanie projektových dokumentácií pre plánované rekonštrukcie ulíc Zelenečská 61 – 75, Hollého, Dedinská, Olympijská, Šrobárova, Zelený kríčok (verejné priestranstvo), Kukučínova, Halenárska, Štefánikova, Trojičné námestie, Koperníkova, Hlavná ulica – Námestie SNP (pri Evanjelickom dome).
V budúcom roku sa počíta aj s vypracovaním projektov pre realizáciu viacerých chodníkov a cyklochodníkov napríklad Zelenečská – Hraničná popri Trnávke, Cukrová – Národné strelecké centrum Štrky, Park Janka Kráľa – cesta k železničnému depu, Trstínska cesta.
Mesto chce nechať v budúcom roku vypracovať aj projekty pre viacero nových parkovísk.
Rozpočet mesta Trnava na rok 2015 počíta v oblasti dopravy s realizáciou niekoľkých investičných akcií.
Na komplexnú rekonštrukciu Kukučínovej ulice pri obchodnej akadémii je vyčlenených 400-tisíc eur, 110-tisíc eur je navrhnutých na výstavbu preferenčného jazdného pásu pre autobusy MHD, vozidlá s právom prednosti v jazde a taxíky na Hospodárskej ulici.
Dokončenie rozbehnutej obnovy Hviezdoslavovej ulici bude financované z rozpočetu na rok 2015 čiastkou približne 200-tisíc eur, čiastočne z budúcoročného rozpočtu má byť uhradená aj výstavba okružnej križovatky Bratislavská – Strojárenská sumou 250-tisíc eur.
Mesto naplánovalo aj rekonštrukciu cyklochodníka popri Kamennej ceste s predpokladanou investíciou 175-tisíc eur, realizovať sa má aj cyklochodník od okružnej križovatky Veterná – Saleziánska s ukončením na križovatke ulíc Veterná – Olympijská za 70-tisíc eur.
Na výstavbu nových parkovísk je v rozpočte 300-tisíc eur, konkrétne sú v rozpočte pomenované len parkoviská v lokalitách Spartakovská 8, Jiráskova 14-16, ZŠ J. Bottu v odhadovanom náklade 140-tisíc eur.
Najvyššou investíciou v doprave má byť v roku 2015 rekonštrukcia mosta pri Bernolákovej bráne za asi 800-tisíc eur. Pol milióna dostalo mesto na opravu od štátu.
Na Mestskú autobusovú dopravu vynaloží mesto zo svojho rozpočtu v budúcom roku 1,2 milióna eur v zmysle zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme na pravidelné autobusové linky.
Ulož ako PDF