Nové klientske centrum si prišiel do Trnavy pozrieť minister Kaliňák
Prebiehajúca reforma ESO (efektívna, spoľahlivá a otvorená verejná správa) Ministerstva vnútra SR sa dotkla už aj Trnavy. Výsledkom je nové klientske centrum sprevádzkovné 24. novembra v budove Okresného úradu na Kollárovej ulici. V prebudovaných priestoroch pribudli oddelenia dopravného inšpektorátu, dokladov a evidencií, pozemkový a lesný odbor a napokon aj Spoločný obecný úrad so sociálnou agendou.
Ambíciou ministerstva je zefektívniť fungovanie, zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Reforma ESO sa dotkne všetkých okresov na Slovensku a po čase má vďaka optimalizáci ušetriť viac ako 700 miliónov eur zo štátneho rozpočtu.
Klientske centrum v Trnave je šestnástym na Slovensku, naďalej budú pribúdať ďalšie. Nové priestory si pozrel v sprievode prednostky OÚ Marty Gubrickej v piatok 5. decembra aj minister vnútra Róbert Kaliňák.
Minister navštívil aj niektoré oddelenia, na spodnej snímke s prednostkou počas krátkeho brífingu
Okresný úrad v Trnave má v súčasnosti dvanásť odborov a 22 zamestnancov. V Klientskom centre pracuje 33 ľudí na 31 pracoviskách. Agendu si tu občania vybavia päť dní v týždni, čo znamená, že po novom zanikol pojem nestránkový deň.
Aj po vyše dvoch týždňoch fungovania na Okresnom úrade stále pomerne veľký počet ľudí prichádza na už presťahované oddelenia polície na Starohájskej ulici.
„Je to asi polovica ľudí. Informácie sa pomerne rýchlo šíria, aj my sa snažíme verejnosť informovať o zmenách. Verím, že po dvoch-troch mesiacoch už bude situácia lepšia,“ predpokladá M. Gubrická.
Jednou z najčastejších otázok verejnosti po otvorení centra je problematika nedostatku parkovacích miest. Obhliadky vozidiel prebiehajú na vyhradenej časti parkoviska priamo pri budove, iní návštevníci úradu však majú často problém nájsť voľné miesto. Parkovanie na týchto plochách je spoplatnené a spadá do Zóny B.
„Máme k dispozícii niekoľko možností a riešení v otázke parkovania zamestnancov aj v spolupráci s políciou. Trnava má nového primátora, ktorý sa prezentuje ako akčný človek, preto verím, že budeme spoločne schopní tento problém vyriešiť. Podľa nás by sa na parkovisku nemalo platiť. Sme pripravení predložiť mestu ponuku zámeny majektu ministerstva vnútra. Je dobré, aby zostal zachovaný lístkový systém, aby tu parkovali len tí, ktorí vybavujú svoju agendu. Parkovisko je pre nás rozhodujúce a chceme sa touto problematikou zaoberať. Som presvedčený, že s novým primátorom nájdeme spoločnú reč a v priebehu budúceho roka to vyriešime,“ predstavil úvahy ministerstva R. Kaliňák.
Zároveň pripomenul zvyšujúci sa počet služieb, ktoré bude možné vybaviť elektronicky, čím sa bude znižovať nutnosť návštevy úradu.
Zavedenie rozšírených otváracích hodín a piatich stránkových dní sa ukazuje ako pozitívny signál. „Tie vlny návštevnosti, ktoré sa zdvíhali cez stránkové dni, sa teraz rozdelia a umožňuje to priebežné vybavovanie stránok,“ skonštatoval minister vnútra.
Klientske centrum funguje na princípe vyvolávania cez elektronické tabule podľa čísel, priamo pri vstupe je k dispozícii aj automat na elektronické kolky.
Pracoviská pre vybavenie agendy v priestoroch Klienstkeho centra OÚ v Trnave:
– oddelenie dokladov a evidencií
– oddelenie dopravného inšpektorátu
– Odbor živnostenského podnikania
– Odbor všeobecnej vnútornej správy
– Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií
– Pozemkový a lesný odbor
– Odbor starostlivosti o životné prostredie
– Supervízor
– Všeobecná podateľňa pre jednotlivé odbory OÚ
– Pokladňa
– Spoločný obecný úrad – sociálna agenda (zariadenia pre seniorov, opatrovateľská služba, servis)
Ďalšie fotografie: