Trnavčania diskutovali na radnici so správcami ciest, úradníkmi aj primátorom o zimnej údržbe
Zástupcovia mesta Trnava, správcovských spoločností TT-Komfort a .A.S.A. Trnava debatovali v konferenčnej sále trnavskej radnice s obyvateľmi na tému zimná údržba komunikácií.
Verejnú diskusiu s občanmi zvolalo vedenie mesta v snahe o zlepšenie komunikácie, informovanosti, ale aj získanie spätnej väzby od Trnavčanov.
Vyjadriť svoj názor, kritické postrehy, položiť otázky a ponúknuť návrhy prišlo asi 20 ľudí. Takéto verejné stretnutie sa uskutočnilo v Trnave po prvý raz.
Ako zhodnotil primátor Peter Bročka, „diskusia bola zaujímavá, určite priniesla mnoho zaujímavých poznatkov a mala svoj význam. Úlohou mesta bude hľadať možnosti ako zlepšiť zimnú údržbu, aj komunikáciu medzi subjektami, mestom a obyvateľmi„.
Ilustračné foto
Počas dvojhodinovej diskusie si zástupcovia firiem, ktoré sa starajú o zimnú údržbu ciest a chodníkov na území mesta, rovnako tak úradníci z odboru dopravy vypočuli aj mnohé výčitky na neodhrnuté a zľadovatelé chodníky, parkoviská alebo zle udržiavané cesty na sídliskách.
Pracovníci správcovských firiem reagovali a vysvetľovali, s akými praktickými problémami sa počas výraznejšej snehovej nádielky, ktorá prišla napríklad 30. januára, kedy v Trnave pribudlo počas štyroch hodín asi 20 cm snehu, musia vysporiadať.
Podľa ich názoru mnohým nedorozumeniam a negatívnym ohlasom by sa dalo predísť lepšou informovanosťou verejnosti.
Na druhej strane Marek Jelenek z TT-Komfortu a Lucia Jakubčíková zo spoločnosti .A.S.A. Trnava, rovnako tak Marián Novák z odboru dopravy a komunálnych služieb mestského úradu pripustili, že niektoré z predložených návrhov a poznámok od obyvateľov bude vhodné zapracovať do operačného plánu zimnej údržby a čistenia komunikácií.
„Z vlastnej skúsenosti viem, že komnunikácia s firmami, ktoré robia zimnú údržbu je dobrá. Viackrát som telefonoval zodpovednému pracovníkovi so žiadosťou o vyčistenie niektorej lokality u nás na Linčianskej a vždy mi bolo vyhovené. Preto je dôležité, aby fungovala aktívna komunikácia medzi poslancami, občanmi a firmami vykonávajúcimi údržbu, aby sa nedostatky odstraňovali,“ povedal poslanec MZ Jozef Čavojský.
Ako potvrdil Marek Jelenek, na zverejnené čísla zodpovedných pracovníkov za údržbu sa ľudia reálne dotelefonujú a ich sťažnosti sa riešia (kontakty sú napríklad tu). Ak ich nevedia nájsť, je možné komunikovať aj cez dispečing mestskej polície, ktorá nahlásené podnety smeruje TT-Komfort-u a firme .A.S.A.
„Možno by bolo vhodné premýšľať o lepšej informovanosti občanov, ako majú postupovať, ak majú problémy s údržbou. Sme tu preto, aby sme tieto problémy riešili,“ poznamenal.
Primátor Bročka na záver pripomenul, že podobné verejné diskusie aj na iné témy, ktoré Trnavčanov zaujímajú, plánuje mesto organizovať v budúcnosti viacero.
Ulož ako PDF