Mesto už chystá prepojovací chodník pre peších aj cyklistov zo staničného parku k depu
Mesto v zmysle svojich vyjadrení z minulého roka reaguje na žiadosti obyvateľov a plánuje posunúť realizáciu prepojovacieho chodníka medzi Parkom Janka Kráľa a železničným depom do prvej fázy. Tou je vypracovanie projektovej dokumentácie.
Ako sme písali vlani v októbri (článok tu), nepríjemnou prekážkou pre cyklistov, ale aj bežcov, chodcov korčuliarov alebo rodičov s kočíkmi pri presune z Prednádražia do Kamenného mlyna na konci „staničného parku“ je prekonávanie nepríjemného úseku zaslepenej železničnej trate.
Ak sa chcete dnes dostať z konca parku na asfaltku smerujúcu k bývalému depu, musíte zísť po strmom hlinenom zráze a preskakovať koľajnice.
Tento problém má vyriešiť nový prepojovací chodník a cyklochodník určený spoločne pre chodcov aj cyklistov.
Radnica v minulých dňoch zverejnila výzvu a prostredníctvom verejnej súťaže hľadá dodávateľa, ktorý vypracuje projektovú dokumentáciu.
Návrh trasy, ktorá by na konci parku obišla koľajisko a pripojila sa na asfaltovú komunikáciu
„Riešenie bude obsahovať návrh prepojenia súčasného chodníka ukončeného pri železničnej vlečke na konci parku J. Kráľa s cestou k železničnému depu. Cestička pre chodcov a cyklistov bude pokračovať do svahu medzi jestvujúce stromy, kde systémom vhodných oblúkov obíde koniec železničnej vlečky a pripojí sa k jestvujúcej ceste,“ znie zadanie odboru investičnej výstavby na mestskom úrade.
Prepojovacia cesta bude realizovaná v parametroch súčasného chodníka, ktorý plynule predĺžia.
Navrhovaná šírka spoločnej cestičky pre chodcov a cyklistov bude 4 metre. Lemovaná bude záhonovými obrubníkmi uloženými do betónovej bočnej opory. Povrch má byť z asfaltobetónu.
„V trase sa nachádzajú vzrastlé náletové dreviny, ktoré budú dotknuté len v nevyhnutnom rozsahu v prípadoch kolidujúcich s plánovanou trasou. Projektant musí aktívne spolupracovať s odborníkom na zeleň z dôvodu nevyhnutného výrubu vzrastlých stromov a spracuje taký návrh, ktorý bude vopred odsúhlasený a akceptovaný obstarávateľom. Súčasťou dokumentácie preto bude aj odborný posudok zelene s náhradnou výsadbou,“ uvádza výzva na predloženie cenovej ponuky.
V prípade, že sa zámer podarí zrealizovať, vznikne nové, bezpečné a pomerne hladké spojenie pre cyklistov priamo z centra mesta cez Promenádu, cyklochodník Hospodárska – Park Janka Kráľa až do Kamenného mlyna.
V mestskom rozpočte na rok 2015 sú zatiaľ vyčlenené prostriedky len na vypracovanie projektovej dokumentácie, nie na realizáciu zámeru.
Ľudia dnes musia prekonávať koľajisko, pre deti ani dospelých to nie je práve príjemná činnosť
Cestu na konci Parku J. Kráľa predĺžia o pár desiatok metrov, aby obišli koľajisko
Okrem koľajníc treba zvládnuť aj nespevnené brehy
Koniec železničnej trate je skrytý za stromami
Prechod cez koľajisko, v pozadí ukončenie trate
Asfaltka vedúca k bývalému depu a do Kamenného mlyna
MAPA:
Zväčšiť mapu