Na autosalóne v Ženeve predstavia hneď dve novinky z trnavského PSA Peugeot Citroën
Až dve svetové premiéry na tohtoročnom autosalóne v Ženeve v showroom-och skupiny PSA Peugeot Citroën budú z výrobného centra trnavskej automobilky. Pod logom levíčaťa to bude vynovený Peugeot 208 a značku dvoch šípov bude reprezentovať Citroën C3 Picasso s dvojfarebnou karosériou s pomenovaním Black Top.
Model Peugeot 208, ktorého výroba sa v Trnave rozbehla v roku 2012, ponúka svojim zákazníkom zmeny karosérie v podobe širšej prednej masky, nových dvojfarebných svetiel (čierno–chrómové, alebo s LED svetelným podpisom), nové ráfiky kolies – farebné, diamantové alebo gravírované laserom, ale aj jednu novú farbu Orange Power a predovšetkým nové zadné svetlá s prevedením 3D LED „pazúrov“.
„Interiér vynoveného modelu Peugeot 208 ponúkne klientom i-cockpit, kompaktný volant a sedempalcovú obrazovku, technológiu zdieľania obrazovky MirorScreen. K zákazníkom sa dostanú štyri nové motorizácie rešpektujúce normu EURO6 vyvinuté v PSA Peugeot Citroën. Pribudlo tiež testovanie nových funkcii multimediálneho systému (SMEG) s podporou smartfónov,“ priblížil hovorca automobilky Peter Švec.
Ilustračné foto
Medzi novotami sú motorizácie 1,6L Blue HDi s výkonom 75, 100 a 120 konských síl s emisiami menšími ako 95g CO2/km. Skupina PSA Peugeot Citroën je totiž svetovým lídrom v nízkych emisiách termických motorov – 1.6 Blue HDi 75 a 100, so spotrebou 3l na 100 km a emisie od 79 g CO2/km. Záujemcovia o model Peugeot 208 si v ponuke budú môcť vybrať a novú automatickú prevodovku AT6 III (šesťstupňový automat tretej generácie).
Pre zákazníkov C3 Picasso pripravila trnavská automobilka možnosť dvojfarebnej karosérie s technológiou navrhnutou technikmi z trnavskej prevádzky lakovne a zapojením ostatných prevádzok. V praxi ide o možnosť výberu čierneho zafarbenia strechy a čiernych krytov spätných zrkadiel v odtieni perla nera a kombinácie s troma farebnými odtieňmi karosérie: biela perle nacré, sivá alluminium a nová fialová karma.
Na prechod medzi zafarbením strechy a karosérie je použitá moderná samolepka. Pri spôsobe lakovania bol využitý dvojitý proces lakovania, ktorý využíva ochranu karosérie. Realizácia projektu bola zabezpečená v rekordnom čase. Začiatok sériovej výroby bol odštartovaný v mesiaci február a prvé vozidlá sa ku zákazníkom dostanú v najbližších dňoch.
Ulož ako PDFINFO
Spoločnosť PSA Peugeot Citroёn Slovakia vyrobila v uplynulom roku 255.176 vozidiel, čo je novým rekordom v doterajšej histórii automobilky.
Trnavské výrobné centrum tak medziročne zvýšilo objem výroby o 2,7 %. Zároveň celková technická kapacita výrobného centra bola využitá len na 85%.
Automobilka v Trnave stabilne vytvára 3.500 priamych pracovných postov a s nepriamymi pracovnými pozíciami prostredníctvom svojich dodávateľov dáva prácu takmer 10.000 ľuďom.
Technologicky je jednou z najnovších v rámci skupiny PSA Peugeot Citroën.