Z rokovania zastupiteľstva Trnavského samosprávneho kraja
V stredu 17. júna 2015 sa stretli poslanci Zastupiteľstva Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) na svojom 11. riadnom zasadnutí.
Prerokovali záverečný účet TTSK za rok 2014, ktorý sa skončil prebytkom hospodárenia vo výške 3,4 milióna eur. Z tejto sumy už bolo do rozpočtu na rok 2015 zapracovaných 2,1 mil. eur, o použití zvyšnej čiastky 1,37 mil. eur ešte poslanci rozhodnú.
Úverová zaťaženosť kraja bola ku koncu minulého roka vo výške 40 percent.
V Roku Ľudovíta Štúra bude Trnavský samosprávny kraj udeľovať osobnostiam kraja Pamätnú medailu predsedu TTSK 2015 – Rok Ľudovíta Štúra. Poslanci preto odsúhlasili dodatok príslušného VZN, ktorým sa určuje spôsob udeľovania tohto ocenenia.
Foto: Ivan Krajčovič
Krajskí poslanci súhlasili s vymenovaním novej riaditeľky Trnavského osvetového strediska, ktorou sa od septembra stane Anna Pekárová.
Keďže sa samosprávnemu kraju dlhodobo nedarí založiť Krajskú organizáciu cestovného ruchu, poslanci odsúhlasili zmenu uznesenia o založení, ktorou znížili vklad kraja na tieto účely z 181-tisíc eur na 41-tisíc eur a zvyšné peniaze použije Klaster cestovného ruchu na lepšiu informovanosť o turistickom potenciáli kraja a tým na podporu malých a stredných podnikateľov.
Poslanci zobrali na vedomie aj informatívne správy ohľadom pokračovania procesu vstupu strategického partnera do nemocníc v Galante a Dunajskej Strede, ako i o dopadoch bezplatného cestovania vlakom na prímestskú autobusovú dopravu.
V súvislosti so vstupom strategického partnera Tibor Mikuš poznamenal, že kraj ešte nemá rozhodnutie Protimonopolného úradu.
„Mali by sme ho mať do konca mesiaca. Podľa toho, aké to rozhodnutie bude, tak ho premietneme do konaní valných zhromaždení.“ K otázke bezplatného cestovania podotkol, že napriek dramatickej prvej reakcie dopravcov, kedy hovorili o možnom tretinovom úbytku cestujúcich, sa tieto prognózy v TTSK nenaplnili.
„V našom kraji nakoniec v priemere evidujeme štvorpercentný úbytok. Napriek tomu spoje, v ktorých sme prevážali najmä vzduch a nie pasažierov, obnoviť neplánujeme. Nemôžeme si dovoliť prevádzkovať spoje, ktoré by napomohli k zvýšeniu uhrádzania straty vo verejnom záujme,“ poznamenal Mikuš.
(trnava-vuc.sk)
Ulož ako PDF