Diaľnicu D1 v úsekoch Senec – Trnava a Trnava – Horná Streda čakajú štyri roky opráv
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pripravuje počas najbližších štyroch rokov veľkoplošné aj lokálne opravy povrchov diaľnice D1 v úsekoch Senec – Trnava a Trnava – Horná Streda. Celkovo by malo dôjsť k postupnej oprave na ploche viac ako 370-tisíc metrov štvorcových diaľnice na oboch úsekoch.
Prostredníctvom verejnej súťaže hľadá NDS zhotoviteľa stavebných prác.
Predmetom zakázky v predpokladanej hodnote 5,5 milióna eur bez DPH (6,6 mil. eur s DPH) sú „opravy vozoviek v správe Strediska správy a údržby diaľnic Trnava, tak veľkoplošné ako aj lokálne, výmenou degradovaných vrstiev krytu vozovky technológiou hutnených asfaltových zmesí s cieľom zlepšenia prevádzkovej spôsobilosti krytu“.
Rekonštrukcie jednotlivých úsekov diaľnice budú realizované v priebehu 48 mesiacov odo dňa nadobudnutia účinnosti zmluvy.
Ilustračné foto
Národná diaľničná spoločnosť v súťažných podkladoch podmieňuje budúceho dodávateľa vykonávaním prác v špecifických časových intervaloch.
Na úseku D1 medzi Sencom a Trnavou môžu byť stavebné práce realizované v nočných hodinách v pracovných dňoch od 20.00 hod. do 6.00 hod., počas víkendov a sviatkov nepretržite 24 hodín.
V prípade predĺžených víkendov (3 – 4 dni) požaduje NDS úmerné zväčšenie rozsahu opravy. „Veľkoplošné aj lokálne opravy musia byť vykonávané bez prestojov, s plynulou nadväznosťou jednotlivých technológií,“ požadujú diaľničiari v podkladoch verejného obstarávania.
„Na diaľnici D1 v úseku Trnava – Horná Streda bude zhotoviteľ práce vykonávať nepretržite, bez prerušenia v dňoch pracovného pokoja (soboty, nedele, sviatky), pričom bude v maximálnej možnej miere využívať čas denného svetla, čo zohľadní pri spracovaní harmonogramu,“ uvádza NDS.
Jediným kritériom na vyhodnotenie ponúk uchádzačov je navrhovaná cena za dodanie predmetu zákazky, o víťazovi rozhodne najnižšia navrhnutá cena.
Práce budú pozostávať z frézovania, prípravy podkladu, sanácií priečnych trhlín a položenia nových vrstiev z modifikovaných asfaltových zmesí.
Ulož ako PDFÚseky diaľnice D1 boli vybudovaná a uvedené do používania:
v úseku D1 Senec – Trnava v roku 1978
v úseku D1 Trnava – Hlohovec v roku 1983
v úseku D1 Hlohovec – Piešťany v roku 1985
v úseku D1 Piešťany – Horná Streda v roku 1988Obrusné vrstvy sú z asfaltového betónu (1982 – 1997), asfaltového koberca mastixového (1993 – 2014), asfaltového koberca tenkého (1999 – 2014).