Rekonštrukciu Halenárskej a parkovací dom v centre radí Bročka medzi priority pre rok 2016
Rekonštrukciu Halenárskej ulice považuje trnavský primátor Peter Bročka za jednu z priorít. Verí, že dlhoočakávaný projekt obnovy, aj samotnú realizáciu zdevastovanej ulice, sa podarí naštartovať už v priebehu budúceho roka. Mesto sa chce podľa jeho slov v roku 2016 sústrediť aj na prípravu výstavby parkovacieho domu na Dolnopotočnej ulici za Jednotou.
Halenárska ulica vyzerá podľa primátora „totálne katastrofálne, čo vieme a vidíme všetci“.
O tom, či zostane na Halenárskej obojsmerná premávka, alebo mesto ulicu zmení na jednosmerku, majú rozhodnúť závery a odporúčania Plánu dopravnej obsluhy Centrálnej mestskej zóny a odborný posudok, ktorý si chce radnica nechať vypracovať v krátkej budúcnosti.
„Dnes už vieme, že spustenie City Areny nijako výrazne dopravnú situáciu na Halenárskej ulici neovplyvnilo. Rovnako už neočakávame výrazné zaťaženie ulice z dôvodu rekonštrukcie OD Jednota,“ poznamenal primátor.
Obnova Halenárskej sa dotkne úseku od budovy Všeobecnej zdravotnej poisťovne po križovatku s ulicami Dolnopotočná a Haulíkova.
„Projektovú dokumentáciu chceme mať vypracovanú v priebehu najbližších mesiacov, samotná realizácia by sa mala uskutočniť v roku 2016. Preto chceme zaradiť peniaze na túto investičnú akciu už do budúcoročného rozpočtu,“ priblížil predstavy radnice Bročka.
Halenárska ulica
V roku 2016 plánuje mesto rozbehnúť diskusiu s cieľom priblížiť sa k realizácii výstavby parkovacieho domu na Dolnopotočnej ulici na parkovisku za obchodným domom Jednota.
Dva predchádzajúce pokusy radnice o predaj pozemku za týmto účelom v minulom volebnom období úspešné neboli.
„Ak by sme pozemok predali, dostaneme zaň peniaze v hodnote výberu parkovného za tri-štyri roky. A to podľa mňa nie je výhodné. Dôležitejšie bude zabezpečiť dlhodobé výnosy pre mesto z tohto parkoviska aj naďalej,“ myslí si trnavský primátor.
O parkovacom dome za Jednotou sa hovorí už roky
Predstavy vedenia mesta uvažujú s viacerými alternatívami uskutočnenia výstavby a fungovania parkovacieho domu.
Prvou možnosťou je, že si mesto ponechá pozemok, parkovací dom postaví na vlastné náklady a bude ho prevádzkovať vo vlastnej réžii. Zdroje tejto investície majú byť použité z úveru a vlastných peňazí.
„Urobíme si finančnú analýzu, za akú sumu by sme dokázali takýto projekt zrealizovať. Ak to bude čiastka, ktorá by bola únosná, môžeme sa o tom baviť. V tomto prípade máme záruku získania výhodného úveru, ktorý dokážeme bez problémov splácať. Otáznou pre nás nateraz zostáva predpokladaná výška investície,“ predstavil úvahy radnice.
Druhou prípustnou alternatívou je podľa Bročku možnosť ponechania si pozemku v majetku mesta, ale parkovací dom by postavil súkromný subjekt. Mesto by pri tejto alternatíve malo mať podľa primátora percentuálny podiel na výbere parkovného.
A napokon, tretím variantom, ktorý považuje Bročka z dlhodobého hľadiska za najmenej výhodný pre mesto, je predaj pozemku vo verejnej súťaži najvyššej ponuke za trhovú cenu záujemcovi s tým, že aj v tomto prípade by chcela radnica diskutovať s prípadným investorom o percentuálnom podiele z vybraného parkovného pre mesto.
„Nie som ochotný pristúpiť na variant, že mesto predá pozemok a všetkých 100 percent z nájomného za parkovanie zostane v rukách súkromého subjektu,“ uzavrel prvý muž radnice.
Ulož ako PDF