Divadlo chystá premiéru komédie Ach tie ženy, ach tí muži
Divadlo Jána Palárika v Trnave pripravuje na 17. október exkluzívnu slovenskú premiéru dvoch dosiaľ neuvedených jednoaktoviek Georgesa Feydeaua pod spoločným názvom Ach tie ženy, ach tí muži.
Jedna noc, jeden deň, jeden dom a dva manželské páry. Kolotoč kongeniálnych komických kotrmelcov z pera najlepšieho svetového komediografa!
Inscenácia Ach tie ženy, ach tí muži predstavuje dve jednoaktovky Georgesa Feydeau: Nebožka svokra a Nepobehuj tu nahá, ktoré boli do slovenčiny poprvýkrát preložené pre túto inscenáciu (preklad: Lýdia Magerčiaková).
Spája ich téma manželských šarvátok v neopakovateľnom prevedení experta na humor, ktorý ani mužom, ani ženám nič nedaruje.
Ilustračné foto
Čo sa môže stať, ak má poslanec prijať vo svojom byte významného starostu, avšak jeho manželka sa po dome rada pohybuje výhradne v negližé? Čo urobí ctihodná dáma, keď sa dozvie, že jej matka odišla na druhý svet a jej rešpektovaný manžel príde domov podgurážený v kostýme Ľudovíta XIV.? Lepšie príbehy nepíše ani život sám!
Georges Feydeau (1862 Paríž – 1921 Paríž) sa narodil v zámožnej spisovateľskej rodine. Jeho matka sa často pohybovala vo vyššej spoločnosti, preto existujú špekulácie o tom, kto je jeho skutočným otcom. Žeby sám Napoleon III.? Prvú hru napísal už ako šesťročný. Keď mal tridsať rokov, stal sa absolútnou špičkou spomedzi francúzskych komediálnych autorov.
Medzi jeho najznámejšie hry patria Dámsky krajčír, Chrobák v hlave, Tak sa na mňa prilepila a mnoho ďalších. Jeho schopnosť brilantne skonštruovaného deja a ostrej charakterotvorby sa stala inšpiráciou pre množstvo veľkých svetových autorov – počnúc Antonom Pavlovičom Čechovom až po Samuela Becketta, ktorý si z jeho hier prepožičal postavu tajomného pána Godota, ktorý nikdy nepríde.
V inscenácii režiséra Juraja Bielika sa v scénickej výprave Jána Zavarského a kostýmoch Kataríny Žgančíkovej objavia členovia súboru Divadla Jána Palárika v Trnave: Tatiana Kulíšková, Vladimír Jedľovský, Petra Blesáková, Michal Jánoš, Tomáš Vravník a Martin Križan.
Ulož ako PDF