Radnica chce rozvíjať kultúru, umenie a kreatívny priemysel na území Trnavy. Pomôcť môže aj verejnosť
Trnava by sa mohla stať prvým mestom na Slovensku so stratégiou pre rozvoj kultúry a kreatívneho priemyslu. Jej dokončenie je plánované na jar 2016. O rozvoji kultúrneho a kreatívneho priemyslu sa v Európskej Únií aktívne hovorí posledných 10 rokov. Dnes sa tento sektor hospodárstva podieľa 5% na HDP únie a zamestnáva spolu viac ako 8 miliónov ľudí. Slovensko v tejto téme zaostáva, ale práve Trnava má pre rozvoj kreatívneho priemyslu veľmi dobré podmienky.
„Aktuálne sa práca na stratégii nachádza vo fáze dokončovania analýzy súčasného stavu a zároveň prebiehajú osobné rozhovory s hlavnými aktérmi kultúry, umenia i kreatívnych odvetví na území mesta. Aj na základe týchto stretnutí sa zadefinujú hlavné problémy, príležitosti a ciele stratégie do roku 2021. Hlavnú časť stratégie budú tvoriť návrhy opatrení a projektov, ktoré umožnia stanovené ciele naplniť,“ informuje trnavská samospráva v tlačovej správe.
K otázkam kultúrneho života v Trnave sa môže do konca roka 2015 vyjadriť pomocou krátkeho a jednoduchého dotazníka aj verejnosť. Obyvatelia mesta majú možnosť posielať svoje názory a odpovede na otázky V akých oblastiach kultúry a umenia Trnavy vidíte najväčší potenciál?, Čo vám v kultúre a umení v Trnave najviac chýba?, Ako hodnotíte aktuálnu situáciu kultúry a umenia v Trnave?
ILUSTRAČNÉ FOTO
Trnavčania si môžu vybrať aj jednu zo štyroch ponúknutých možností, v ktorej oblasti by malo mesto v rámci rozvoja kultúry a umenia urobiť viac.
Dotazník nájdete na tejto stránke.
V záverečnej fáze prípravy stratégie prebehne jej verejná prezentácia, ktorá opätovne poskytne odbornej i širokej verejnosti možnosť vyjadriť sa k jej jednotlivým bodom.
„V ekonomickej rovine môže orientácia na kultúru a kreatívny priemysel priniesť Trnave stovky nových pracovných miest. Pomôže tu udržať talentovaných ľudí, ktorým poskytne lepšie podmienky na ich rozvoj. Pre širokú verejnosť to bude znamenať bohatšiu a kvalitnejšiu ponuku kultúrneho vyžitia a voľnočasových aktivít,“ konštatuje trnavská samospráva.
Mesto Trnava získa Stratégiu rozvoja kultúry a kreatívneho priemyslu bezplatne a to vďaka občianskemu združeniu Publikum.sk. Na jej vypracovaní pracujú členovia združenia v úzkej spolupráci so zamestnancami mesta a prizvanými odborníkmi na kultúru, umenie, kreatívny priemysel, ale i ďalších príbuzných oblastí ako napr. cestovný ruch a inovácie.
Ulož ako PDF