Trnavský závod PSA Peugeot Citroën patrí k lídrom skupiny. V tomto roku vyrobí rekordných 300-tisíc áut
Trnavská automobilka PSA Peugeot Citroën uzatvára rok 2015 s rekordnými číslami. Od januára do novembra opustilo brány závodu rekordných 283-tisíc áut, do konca roka plánujú vyprodukovať až 302-tisíc vozidiel.
Francúzsky koncern v súčasnosti zamestnáva viac ako 3500 ľudí, z nich 900 sú agentúrni pracovníci. „Približne 250 agentúrnych pracovníkov prechádza medzi kmeňových zamestnancov v tomto roku, najmenej ďalších 250 prejde do trvalého pracovného pomeru v roku 2016. Zrejme ich napokon bude ešte viac,“ poznamenal riaditeľ ľudských zdrojov PSA Peugeot Citroën v Trnave Ľubomír Kollár.
Automobilka vyrobila v roku 2014 255-tisíc áut, rok predtým 248-tisíc, v roku 2012 to bolo 215-tisíc. Pred deviatimi rokmi, kedy začala výroba v Trnave, zišlo z výrobnej linky 52-tisíc vozidiel. Rok 2015 s predpokladanou produkciou 302-tisíc vozidiel Peugeot 208 a Citroën Picasso bude rekordným.
Medziročný nárast výroby predstavuje 18 percent. Zásluhu na týchto číslach majú najmä dobré predaje faceliftovaného modelu 208. Z linky scháza nové auto každú minútu.
Logistika priváža do závodu každý deň 3,5 milióna dielov.
Fabrika má stále potenciál budúceho rastu. Konzervatívny odhad výroby na budúci rok je 290-tisíc vozidiel. „Ide o konzervatívny odhad, aby sme boli schopní zvládnuť aj tie najpesimistickejšie scenáre. Do roku 2018 chceme produkciu najmä vďaka plnej výrobe nového modelu dostať na úroveň 350-tisíc vozidiel,“ predstavil ambiciózne plány generálny riaditeľ trnavskej automobilky Rémi Girardon.
Nový model značky Citroën začnú v Trnave vyrábať zrejme v druhej polovici roka 2016. Cieľom pre budúci rok je podľa Girardona najmä príprava výroby nového modelu segmentu B. V tejto súvislosti postupne investuje koncern v Trnave 80 miliónov eur.
„Nový model vyrábaný v Trnave bude v segmente malých mestských automobilov najpredávanejším modelom značky,“ predpokladá šéf trnavskej automobilky.
Dôveru vedenia koncernu od francúzskych šéfov si trnavský závod plne zaslúži. Patrí v mnohých ohľadoch medzi technologicky najmodernejšie závody v rámci skupiny a svojim výsledkami kvality sa radí medzi najlepších.
„Kvalita produkcie pracovníkov našej automobilky je v rámci skupiny PSA veľmi vysoká,“ konštatoval hovorca Peter Švec.
„Našimi ambíciami je byť svetovým lídrom v segmente B mainstream, ultra konkurencieschopným a vyťaženým závodom, byť referenčnou automobilkou, ktorá je v popredí a dosahuje najlepšiu priemyselnú výkonnosť spomedzi všetkých závodov skupiny,“ zhrnul generálny riaditeľ plány a ambície trnavskej automobilky.
PSA Peugeot Citroën zároveň láka do Trnavy aj ďalších subdodávateľov a investorov. Ako hovorí Girardon, čím sú dodávatelia bližšie k automobilke, tým lepšie.
Pri výrobe nového modelu bude až 86 percent dodávateľov zo Slovenska alebo z krajín strednej a východnej Európy. Pri modeli Citroën C3 Picasso, ktorý sa v súčasnosti vyrába len v Trnave, je tento podiel 35 percent. Model Peugeot 208 má 45 percent dodávateľov zo Slovenska a strednej a východnej Európy.
Čoskoro v dotyku automobilky spustia výrobu dvaja nový dodávatelia – Magna zamestná 75 ľudí, Mecaplast v prvej fáze 110, celkovo počíta až s 300 zamestnancami. Ďalšiu investíciu plánuje aj logistická spoločnosť Gefco.
Ako doplnil riaditeľ ľudských zdrojov, trnavský PSA nie je len montážnou halou, ako sa zvykne o automobilkách hovoriť.
„Máme tu kvalitné vývojové centrum, vzniklo oddelenie finančných služieb so 60 zamestnancami pre strednú Európy a nemecky hovoriace krajiny, ktoré poskytuje služby komerčného účtovníctva pre import a retail,“ poznamenal.
Pre PSA v Trnave je dôležitý aj kvalitný sociálny program poskytujúci benefity pre zamestnancov. Automobilka, okrem toho že napĺňa platnú kolektívnu dohodu uzatvorenú so sociálnymi partnermi a odbormi, posyktuje pracovníkom mnohé benefity a balíček sociálnych programov, v rámci ktorého môžu využívať viacero výhod v oblasti voľného času, zábavy, cestovania, relaxu, doplnkových zdravotných služieb, ubytovania, zapožičania či kúpy vozidla, sociálnej výpomoci a podobne.
FOTOGALÉRIA:
Ulož ako PDF