Nové elektronické služby: vlastníci áut už nemusia pri každom úkone navštíviť dopravný inšpektorát
Ministerstvo vnútra pre občanov i podnikateľskú verejnosť sprístupnilo tri nové elektronické služby z oblasti dopravných evidencií. Vlastníkom vozidiel sa tak rozširujú možnosti splniť si povinnosti vyplývajúce zo zákona o cestnej premávke bez potreby navštíviť dopravný inšpektorát či pristaviť vozidlo ku kontrole.
Nové služby nájdu používatelia na portáli Elektronické služby MV SR a tiež na Ústrednom portáli verejnej správy www.slovensko.sk.
Novinky sa týkajú žiadosti o oznámenie ukončenia vlastníctva vozidla, žiadosti o zápis vlastníka vozidla po oznámení ukončenia predchádzajúceho vlastníctva a žiadosti o zrušenie oznámenia ukončenia vlastníctva vozidla.
Podľa informácií Tlačového odboru Kancelárie ministra vnútra nové služby môžu využiť majitelia vozidiel osobne, štatutári právnických osôb alebo vlastníkmi splnomocnené osoby.
Pri niektorých úkonoch odpadne povinnosť navštíviť klientske centrum na Kollárovej ulici
„Elektronické splnomocnenie k evidenčným úkonom tiež možno získať pomocou e-služby, ktorá je k dispozícii už niekoľko mesiacov, pričom bola využitá vo vyše 200 prípadoch. Podmienkou používania e-služieb je aktivovaný občiansky preukaz s čipom a so zaručeným elektronickým podpisom, ktorý dostane každý držiteľ elektronického občianskeho preukazu na požiadanie bezplatne,“ pripomína ministerstvo vnútra.
Elektronické služby na úseku dopravných evidencií sprístupnilo ministerstvo vnútra v apríli minulého roka. Držitelia elektronických dokladov môžu elektronicky vozidlo prihlásiť či vykonať zmenu v evidencii, požiadať o zapísanie alebo zrušenie elektronického splnomocnenia k evidenčným úkonom s vozidlom.
S použitím ďalších informačných služieb možno získať prehľad napríklad o exekútorských, súdnych, daňových alebo colných blokáciách vozidla, o kontrole jeho originality či o časovom priebehu držby vozidla a o všetkých evidovaných udalostiach vykonaných s vozidlom. Môžete tiež získať podrobný prehľad o povinnom zmluvnom poistení, o technických či emisných kontrolách, o štruktúre všetkých vlastníkov vozidla či o technických údajoch vozidla.
V prípade, že je nevyhnutná návšteva dopravného inšpektorátu, je možné elektronicky si zarezervovať presný termín vybavenia.
Okrem úspory času používatelia e-služieb usporia aj na správnych poplatkoch. U služieb, pri ktorých sa vyžaduje zaručený elektronický podpis, je poplatok za každý úkon zlacnený o 50 %, najviac však o 70 eur.
Tri nové elektronické služby MV SR sú súčasťou projektu Národná evidencia vozidiel 2, budovaného v rámci Operačného programu informatizácia spoločnosti spolufinancovaného z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Ulož ako PDF