Mesto vypísalo súťaž na údržbu 200 hektárov trávnikov za takmer 2,9 milióna eur na štyri roky
O trávniky na území mesta sa môže po novom starať nová firma alebo konzorcium dodávateľov, ktoré ponúkne mestu najvýhodnejšie podmienky. Mesto Trnava vyhlásilo verejnú súťaž na údržbu trávnikov. Počas štyroch rokov predpokladá, že za túto službu zaplatí maximálne 2,9 milióna eur s DPH. Verejná súťaž, ak bude úspešná, túto čiastku zrejme ešte stlačí nižšie.
Predmetom zákazky je údržba plôch verejnej zelene – trávnikov, ktoré zahŕňa kosenie, vyhrabávanie, hnojenie, prevzdušnenie, prerezanie, odburinenie trávnatých plôch, hrabanie lístia, likvidácia inváznych rastlín, jarné a jesenné čistenie pozemkov, ručné vyzbieranie rozptýleného odpadu, zavlažovanie a údržba závlahových systémov.
Súťaž je rozdelená na dve časti podľa mestských územných celkov.
Prvý z nich tvorí Kopánka, sídliská Zátvor, Vodáreň, Družba, Hlboká, či Hliny a rozsah plôch určených na údržbu predstavuje územie s rozlohou takmer 920-tisíc metrov štvorcových (92 hektárov).
Do druhej časti verejnej súťaže spadá územie, ktoré tvorí centrum mesta, Špíglsál, sídliská Prednádražie, Linčianska a mestská časť Modranka.
Rozloha tohto územia predstavuje viac ako 105 hektárov.
Ilustračné foto
Záujemcovia môžu predkladať mestu súťažné návrhy do 12. apríla 2016.
Údržbu trávnikov financuje mesto z vlastných rozpočtových prostriedkov.
Súťaže sa môžu zúčastniť jednotlivé firmy, podmienky súťaže nevylučujú ani účasť skupiny dodávateľov. Tí nemusia vytvoriť určitú právnu formu, požaduje sa len stanovenie jedného člena, ktorý bude konať v mene všetkých členov skupiny a prijímať pokyny v tomto verejnom obstarávaní, ako aj konať v mene skupiny v prípade úspešného výsledku ich ponuky vo verejnej súťaži.
Medzi podmienkami účasti vo verejnej súťaži pre uchádzačov nájdeme okrem štandardných zákonných podmienok (potvrdenie o bezúhonnosti, plnenie si daňových a odvodových povinností…) aj nutnosť preukázať realizáciu podobných zákaziek v období za posledných 36 mesiacov v hodnote najmenej 400-tisíc eur bez DPH (platí pre účasť v súťaži pre rozsahovo menšie územie 1. časti súťaže), uchádzači o 2. časť zákazky musia preukázať za ostatné tri roky zrealizované zákazky v objeme aspoň 500-tisíc eur bez DPH.
Podmienkou uchádzačov je preukázať prehľad o priemernom počte zamestnancov a o počte riadiacich zamestnancov za predchádzajúce tri roky, rovnako aj menovitý zoznam s údajmi o vzdelaní vedúcich zamestnancov uchádzača a osobitne osôb uchádzača zodpovedných za plnenie zmluvy.
Spôsobilosť súťažiacich spoľahlivo uskutočniť požadované práce pre mesto Trnava má preukázať dostatočné technické vybavenie uchádzačov ako sú samochodné kosačky so zberným košom a hydraulickým vysýpaním, motorové kosačky s pojazdom, nákladné autá, krovinorezy, vysávač na zber lístia a ručné náradie.
O údržbu plôch trávnikov na území Trnavy sa v súčasnosti okrem samotných zamestnancov mesta stará niekoľko súkromných firiem.
Ulož ako PDF