Výstavba dôležitej polkilometrovej cyklocesty na Rybníkovej ulici začne už čoskoro
Realizácia dôležitého cyklochodníka na Rybníkovej ulici je spadnutie. Mesto hľadá dodávateľa stavebných prác.
Prípravy na výstavbu vyše polkilometrového samostatného cyklochodníka na frekventovanej ulici sú zo strany mesta mesta ukončené, hotová je aj projektová dokumnetácia pre stavebné povolenie. Teraz sa hľadá formou verejného obstarávania realizačná firma.
Projekt cyklochodníka na Rybníkovej ulici navrhuje segregovanú trasu v páse zelene popri hlavnej ceste. Cyklotrasa bude mať konštantnú šírku 2,5 metra.
Súčasťou investičného zámeru bude výstavba cyklotrasy s dĺžkou 540 metrov, prekládka verejného osvetlenia a sadové úpravy vo forme zatrávnenia plôch s výmerou 580 metrov štvorcových.
Predpokladaná hodnota zákazky je 140-tisíc eur s DPH, verejná súťaž túto cenu zrejme stlačí nižšie. Firmy môžu svoje ponuky posielať do 2. augusta. V prípade uzatvorenia zmluvy má trvať výstavby od zadania zákazky približne dva mesiace.
Po ceste alebo po chodníku. Na Rybníkovej znamenajú obe alternatívy pre cyklistov riziko
Dopravný režim na Rybníkovej ulici v Trnave zostane zachovaný. Realizáciou cyklotrasy investor podstatne zvýši stupeň bezpečnosti cyklistov na frekventovanej ulici a zabezpečí ďalšie pokračovanie rozrastajúcej sa siete mestských cyklotrás.
Trasovanie cyklochodníka je navrhnuté na severnej strane cestnej komunikácie, teda na rovnakej strane ako sa nachádza mestská športová hala alebo internát Trnavskej univerzity.
“Realizáciu cyklochodníka na Rybníkovej ulici považujeme za jednu z priorít v otázke rozvoja bezpečnej cyklistickej dopravy v meste,“ povedal ešte v roku 2015 primátor Peter Bročka.
Vyriešenie bezpečného transportu cyklistov cez Rybníkovu ulicu je možné považovať za jeden z najdôležitejších projektov v otázke cyklodopravy na území mesta. Tento úsek je totiž pre cyklistov jedným z najhorších, s akým sa môžu v Trnave stretnúť.
Nech si už cyklista jazdiaci po Rybníkovej vyberie možnosť ísť normálne po ceste, alebo sa zo strachu a obavy o vlastné zdravie radšej rozhodne jazdiť po chodníku, obe alternatívy sú zlé a nepríjemné.
Úzka a večne autami preplnená cesta s poškodenými krajnicami prináša so sebou pre cyklistov riziko zrážky alebo pádu, nehovoriac o tradične negatívnych reakciách vodičov na prítomnosť cyklistov na “ich” ceste.
Druhú možnosť, teda jazdu po jednom z chodníkov zákon nepovoľuje. Ale aj napriek tomu množstvo cyklistov, najmä v strednom či vyššom veku, alebo mamičiek s menšími deťmi, logicky volí radšej túto alternatívu. Na chodníku si zase cyklisti často vypočujú nadávky od chodcov.
Návrh cyklochodníka – výkres
(pre zväčšenie kliknite na obrázok):