V novembri odštartuje výstavba nových cyklociest na Rybníkovej ulici a Kamennej ceste
V priebehu novembra započnú na území mesta výstavby dvoch dôležitých cyklociest. Na Rybníkovej ulici sa uľahčí cyklistom vďaka polkilometrovému cyklochodníku, do Kamenného mlyna zavedie cyklistov aj chodcov nový chodník s cyklocestou v dĺžke takmer 1,5 kilometra.
Rozpadávajúci sa a prakticky nepoužiteľný cyklochodník na Kamennej ceste nahradí nová cesta z asfaltobetónu za asi 350-tisíc eur. V prípade priaznivého počasia bude projekt dokončený v tomto roku.
Nová komunikácia rozšírená zo súčasných 2,2 – 2,7 metra na tri metre, čím poskytne dostatočný priestor pre cyklistov i chodcov. Celá trasa bude posunutá bližšie k lesoparku – minimálne 2,5 m od stromov nachádzajúcich sa na jeho okraji. Cyklisti aj chodci sa vďaka tomu budú pohybovať vo väčšej vzdialenosti od frekventovanej cesty, čo prispeje k zvýšeniu bezpečnosti premávky.
Súčasťou rekonštrukcie je aj nové verejné osvetlenie, ktoré bude umiestnené v páse zelene medzi cestičkou a cestou pre autá.
Cyklochodníku na Kamennej ceste sa cyklisti vyhýbali. Pre zlý stav povrchu sa po ňom jazdiť nedalo.
Nová cesta pre cyklistov a chodcov je dlhá 1 408 metrov a je rozdelená na dve časti. Prvá časť o dĺžke 620 m sa bude začínať pri zadnej príjazdovej komunikácii k cintorínu a bude končiť na križovatke Kamennej cesty a novej komunikácie k IBV Kamenný mlyn. Druhá časť povedie od uvedenej križovatky až k priechodu pre chodcov na parkovisku rekreačnej zóny Kamenný mlyn. Jej dĺžka bude 788 m.
„Nová komunikácia uľahčí a spríjemní prístup nielen návštevníkom Kamenného mlynu, ale aj obyvateľom budovanej IBV Kamenný mlyn, Bieleho Kostola i Kočišského. Momentálne môžu totiž ísť buď po chodníku uprostred lesoparku, ktorý je po zotmení neosvetlený (pozemky nepatria mestu, ale súkromným vlastníkom), alebo po súčasnom rozbitom chodníku popri Kamennej ceste,“ konštatuje trnavská radnica v tlačovej správe.
Cyklochodník na Rybníkovej ulici
Rovnako v novembri bude prebiehať realizácia cyklochodníka na Rybníkovej ulici. Projekt plánujú dokončiť ešte v roku 2016.
Po ceste alebo po chodníku. Na Rybníkovej znamenajú obe alternatívy pre cyklistov riziko
Projekt cyklochodníka na Rybníkovej ulici navrhuje segregovanú trasu v páse zelene popri hlavnej ceste. Cyklotrasa bude mať konštantnú šírku 2,5 metra a situovaná je na severnej strane cestnej komunikácie, teda na rovnakej strane ako sa nachádza mestská športová hala alebo internát Trnavskej univerzity.
Súčasťou investičného zámeru je okrem výstavby cyklotrasy s dĺžkou 540 metrov aj prekládka verejného osvetlenia a sadové úpravy vo forme zatrávnenia plôch s výmerou 580 metrov štvorcových.
Vyriešenie bezpečného transportu cyklistov cez Rybníkovu ulicu je možné považovať za jeden z najdôležitejších projektov v otázke cyklodopravy na území mesta. Tento úsek je totiž pre cyklistov jedným z najhorších, s akým sa môžu v Trnave stretnúť.
Návrh cyklochodníka – výkres
(pre zväčšenie kliknite na obrázok):