Vlaňajší jarmok priniesol mestskej pokladnici o dvadsaťtisíc eur viac ako sa očakávalo
Odbor dopravy a komunálnych služieb predloží na februárovú schôdzu mestského zastuputeľstva Správu o priebehu a konečnom zúčtovaní Tradičného trnavského jarmoku (TTJ) 2016.
V roku 2016 sa septembrového TTJ zúčastnilo celkom 356 komerčných predajcov, pre ktorých bolo vytvorených 430 predajných miest.
Z nich obsadilo 39 predajcov v občerstvovacích centrách, tri miesta vyhradili pre komerčných predajcov s remeselníckymi výrobkami v drevených stánkoch a zároveň bolo v lokalite jarmočniska umiestnených 170 ľudovoumeleckých výrobcov s ukážkami a predvádzaním ľudových remesiel.
Mesto prenajalo svoje pozemky určené na kolotoče v priestore parkoviska na Dolnopotočnej ulici za 25-tisíc eur. Ostatné kolotoče na Paulínskej a v Orolskej záhrade boli umiestnené na pozemkoch, ktoré nevlastní mesto.
Ilustračné foto
Konečný hospdársky výsledok vo výške 92 512 eur je najlepším za ostatné obdobie. „Prispelo k tomu zvýšenie poplatkov za predajné miesta,“ konštatuje správa odboru dopravy a komunálnych služieb.
Celkové príjmy jarmoku dosiahli v roku 2016 čiastku 190-tisíc eur, čo je o takmer 17-tisíc viac ako plánoval rozpočet.
Výdavky plánované na 100-tisíc eur dosiahli v konečnom zúčtovaní sumu 98-tisíc eur.
V roku 2015 priniesol TTJ do mestskej pokladne 72-tisíc eur.
Získané finančné prostriedky z jarmoku budú zdrojom rezervného fondu.
Vývoj hospodárenia Tradičných trnavských jarmokov:
Zdroj: Mesto Trnava
Najväčšou príjmovou položkou minuloročného jarmoku bol prenájom plôch a predajných zariadení, za ktoré získalo mesto ako organizátor podujatia 151-tisíc eur, 25-tisíc eur bol poplatok za kolotoče, takmer 6000 eur sa vybralo z poplatkov za elektrickú energiu a 5200 eur za parkovanie áut za stánkami. Mesto získalo aj finančný dar vo výške 3000 eur od prevádzkovateľa kolotočov.
Najväčšou nákladovou položkou TTJ 2016 bol kultúrny program v hodnote 26-tisíc eur. Čistenie ulíc a odvoz odpadu vyšlo na 18-tisíc eur, výzdoba, doprava materiálu, montáž a demontáž stánkov a technické zabezpečenie stáli takmer 17-tisíc eur, za ozvučenie kultúrnych akcií zaplatilo mesto 9-tisíc eur, montáž elektrických rozvodov stála 8,5-tisíc.
Za položku ozvučenie jarmočniska a rozhlas vyplatilo mesto 4-tisíc eur, odmeny organizačným pracovníkom a práce na dohodu vyšli na 3700 eur, spotreba elektriny dosiahla sumu bezmála 1700 eur. Za kyvadlovú dopravu pre návštevníkov podujatia z iných miest zaplatilo mesto 1800 eur.
Ulož ako PDF