Pri Orešianskej ceste na okraji Trnavy má vzniknúť nová obytná zóna
Z dôvodu pripravovanej výstavby novej obytnej zóny Pri Orešianskej ceste žiada vlastník pozemkov situovaných na okraji Trnavy vedľa cesty v smere na Suchú nad Parnou mesto Trnava o povolenie na spracovanie zmien v územnom pláne.
Dotknutá lokalita je v územnom pláne určená na výstavbu rodinných domov, izolačnej zelene a západného cestného prepojenia, ale až v prognóznej etape po roku 2025.
Vlastníci pozemkov žiadajú mesto o preklasifikovanie časti pozemkov v rozsahu približne 19 hektárov na možnosť výstavby už v súčasnosti.
V novej obytnej zóne plánujú podľa predloženého investičného zámeru postaviť rodinné domy samostatne stojace, radové domy, átriové a dvojdomy, alternatívne aj menšie bytové domy.
Budúca IBV Pri Orešianskej má vyrásť na okraji mesta v tejto lokalite
Reprofoto: Google Street View
Riešené územie je v súčasnosti obhospodarovanou poľnohospodárskou pôdou nachádzajúcou sa v extraviláne v dotyku s hranicami zastavaného územia.
Rozsah riešeného územia obytnej zóny je 19,1 hektára. Na severozápadnom okraji nadväzuje v dĺžke 825 metrov na priestor cesty Orešianskej cesty III. triedy. Na východnej strane nadväzuje na priestor železničnej trate Trnava – Kúty.
Z predloženého investičného zámeru vyplýva, že obytná funkcia je navrhovaná v prvej alternatíve v podobe 221 rodinných domov a 102 bytov v bytových domoch, počíta sa aj s občianskou vybavenosťou pre obyvateľov zóny (obchod, služby) na ploche 2250 metrov štvorcových.
V prípade realizácie tejto alternatívy by v obytnej zóne Pri Orešianskej ceste pribudlo do 800 obyvateľov.
V prípade riešenia bytovej výstavby výhradne formou samostatne stojacich rodinných domov bude v obytnej zóne výrazne redukovaný rozsah navrhovaného bytového fondu o asi 40 percent na približne 520 obyvateľov.
Táto alternatíva počíta s maximálnym počtom 207 samostnatne stojacich rodinných domov.
Ilustračné zobrazenie riešeného územia
Súčasťou priestoru Obytnej zóny Pri Orešianskej ceste je aj budovanie plôch verejnej zelene – parkových plôch, malých parkových plôch a sprievodnej zelene komunikácií vo vymedzených verejných priestranstvách.
„Na severovýchodnom okraji riešeného územia pozdĺž Orešianskej cesty a železničnej trate sú vymedzené plochy pre budovanie parkovej zelene, ktorých súčasťou sú aj zariadenia a objekty športovorekreačnej vybavenosti a služieb, slúžiacej obyvateľom obytnej zóny a mesta Trnava,“ uvádza sa v sprievodnom texte materiálu, o ktorom majú hlasovať poslanci mestského zastuputeľstva v utorok 28. marca 2017.
Súčasťou dopravného riešenia obytnej zóny je rekonštrukcia a úpravy Orešianskej cesty, vybudovanie nových miestnych obslužných komunikácií obytnej zóny v určenom rozsahu, vybudovanie novej cyklotrasy pozdĺž Orešianskej cesty, výstavba zastávok MAD v určených lokalitách, vybudovanie plôch statickej dopravy v rámci verejných priestorov slúžiacich pre návštevníkov vo vymedzenom rozsahu či realizácia oddychovo-relaxačných trás a chodníkov v rámci navrhovaných plôch parkovej zelene na vyčlenených plochách.
„Podmienenou súčasťou realizácie obytnej zóny musí byť aj výstavba príslušnej časti plánovaného západného dopravného napojenia,“ upozorňuje mesto.
Komisia stavebná, územného plánovania a kultúrnych pamiatok na svojom zasadnutí 9. marca 2017 odporučila všetkými členmi povoliť spracovanie tejto zmeny s podmienkou vybudovania adekvátnej časti západného dopravného prepojenia.
V prípade povolenia zmeny poslancami zastupiteľstva bude návrh spracovaný a predložený na verejnoprávne prerokovanie. Súbežne bude prebiehať proces posudzovania vplyvov činnosti na životné prostredie.
Po prerokovaní a obdržaní záverečného kladného stanoviska bude materiál opätovne predložený na rokovanie mestského zastupiteľstva. Spracovanie návrhu zmeny si bude financovať žiadateľ.
Ulož ako PDF