Mesto bude opäť diagnostikovať stav ciest a podložia modernou skenovacou technológiou
Trnavská radnica si objedná ďalšiu diagnostiku vozoviek moderným systémom GPR merania. Týmto spôsobom chce mesto zistiť v akom stave sú vrstvy podložia pod úrovňou miestnych komunikácií.
Technológiu skenovania stavu vozoviek a podložia modernými prístrojmi použilo mesto po prvý raz na jar 2016. „Pri tomto procese sa používa najmodernejšia neinvazívna technológia umožňujúca nazrieť pod úroveň cesty a zistiť, v akom stave sú jej jednotlivé vrstvy. Nie je totiž výnimkou, že skladba podložia je každých pár metrov iná a preto sondy vykonávané len na niektorých miestach nevypovedajú o jej stave v celej dĺžke vozovky,“ konštatovala vtedy radnica.
Prostredníctvom aktuálnej verejnej súťaže v predpokladanej hodnote 23 500 eur hľadá mesto dodávateľa nedeštruktívnej diagnostiky ďalších vozoviek na území mesta.
Samospráva chce spoznať stav vozoviek na uliciach Mýtna, Starohájska, Palárikova, Vančurova, Kukučínova, Okružná, Jána Hlúbika, Botanická, Kornela Mahra, Poľná, Západná, Slovenská, Hospodárska, Hodžova, Dohnányho a Zelený kríček.
Použitie diagnostiky ciest v praxi
Ilustračné foto: Aimil
Skenovanie sa uskutoční metódou GPR. Prístroje zmerajú hrúbku asfaltu, hrúbku stmelených a nestmelených konštrukcií vozoviek, teda všetky viditeľné konštrukčné vrstvy vozoviek do maximálnej hĺbky 3 metre.
Výsledkom diagnostiky bude návrh rehabilitačných prác na základe únosnosti, poznania existujúcich konštrukčných vrstiev a zvyškovej životnosti.
Zjednodušene povedané, na základe meraní mesto zistí, či je potrebné uskutočniť komplexnú rekonštrukciu cesty alebo postačí vozovku len odfrézovať a vymeniť asfaltový koberec.
Skenovanie ciest by malo prebehnúť v priebehu tejto jari.
Ulož ako PDF