Trnava Tourism osadila na diaľnici informačné tabule označujúce Mestskú pamiatkovú rezerváciu mesta TRNAVA
Oblastná organizácia cestovného ruchu chce tak zlepšiť orientáciu domácich i zahraničných návštevníkov pri cestách do mesta Trnava ako centra Regiónu TIRNAVIA. Cieľom je aj skvalitnenie propagácie historických pamiatok mesta pri príležitosti 30. výročia vzniku Mestskej pamiatkovej rezervácie. Projekt bol financovaný z poskytnutej dotácie Ministerstva dopravy a výstavby SR a z finančnej podpory spoločnosti ZF Slovakia.
„Naším zámerom bolo osadenie hnedých informačných tabúľ označujúcich Mestskú pamiatkovú rezerváciu Trnava na prístupových cestách do mesta ‒ a to na D1 v oboch smeroch,“ hovorí Peter Nízl, predseda predstavenstva oblastnej organizácie cestovného ruchu Trnava Tourism, ktorá projekt realizovala. Na diaľnici D1 ich osadila počas pondelka 1. mája 2017.
Tieto informačné tabule majú význam v infraštruktúre cestovného ruchu a ich úlohou je upozorniť a navigovať návštevníkov a turistov do označenej lokality.
„Projekt napomohol k zatraktívneniu destinácie so zámerom osloviť nových návštevníkov a motivovať ich k návšteve v priebehu celého roka upozornením na turisticky atraktívnu Mestskú pamiatkovú rezerváciu z diaľnice D1,“ poznamenal Peter Nízl s dovetkom, že „prioritným cieľom bolo zvýšenie povedomia a budovanie pozitívneho imidžu o Trnave, ako o zaujímavom výletnom mieste na Slovensku, k čomu toto označenie jednoznačne prispeje.“
Foto: Trnava Tourism
Mesto Trnava bolo jedným z najvýznamnejších uhorských miest stredoveku. Od roku 1238 nesie, ako prvé na Slovensku, titul slobodného kráľovského mesta. Zároveň bolo jedno z prvých miest na Slovensku, ktoré vytýčilo svoju Mestskú pamiatkovú rezerváciu. Tento rok Trnava oslavuje jej 30. výročie.
„Teší nás, že sme projekt mohli dokončiť v čase výročia. Podarilo sa nám ho uskutočniť s podporou dotácie Ministerstva dopravy a výstavby SR a vďaka finančnému daru trnavskej spoločnosti ZF Slovakia,“ dodáva Nízl.
„Naša spoločnosť vníma mesto Trnava ako turisticky atraktívnu destináciu, a preto bolo pre nás cťou, že sme mohli finančne podporiť realizáciu tohto projektu v spolupráci s Trnava Tourism. Sme trnavskou spoločnosťou, ktorej záujmom je aktívne pristupovať k rozvoju mesta Trnava v rôznych aktivitách a táto bola jedna z nich,“ uviedol Jozef Martinovič, prokurista zo spoločnosti ZF Slovakia, a.s.
Trnava Tourism dala s mestom Trnava vypracovať grafický návrh dopravnej značky IS11 s vyobrazením vybraných dominánt Mestskej pamiatkovej rezervácie Trnava.
„Podkladom, historickým prameňom a inšpiráciou pre výber typických symbolov Mestskej pamiatkovej rezervácie bolo zobrazenie mesta v nespočetných vedutách ‒ stredovekých maliarskych a grafických vyobrazeniach mesta. Ako dominanty mesta na nich boli znázornené mestské opevnenie s jeho bránami a baštami, Mestská veža a Bazilika sv. Mikuláša. Tie sme použili na vyobrazení tabúľ,“ vysvetľuje na záver Tibor Pekarčík, viceprimátor mesta Trnava.
Mesto Trnava ročne navštevuje vyše 53 tisíc turistov, z toho 57% sú domáci návštevníci a 43% zahraniční.
Najviac ich prichádza z Českej republiky, Nemecka, Poľska a Francúzska.
TS Trnava Tourism
Ulož ako PDF