Prepojenie Trnavy a závodu PSA pre chodcov a cyklistov zabezpečí most ponad železnicu
Chodci a cyklisti už dlho márne čakajú na bezpečné prepojenie okrajovej juhovýchodnej časti Trnavy na systém chodníkov a cyklochodníkov výrobného závodu PSA. Po sérii niekoľko rokov trvajúcich rokovaní so Slovenskou správou ciest, Železnicami SR a ďalšími inštitúciami, je mesto pripravené nechať si vypracovať projekt prepojenia ponad železnicu, ktorý bude zrealizovateľný.
Chodci a najmä cyklisti sú v súčasnosti nútení prechádzať z Trnavy do automobilky alebo v smere na Zavar cez frekventovaný obchvat, mnohí riskujú nedovolený prechod cez železničnú trať.
Navrhované riešenie prepojenia pre chodcov a cyklistov mimoúrovňovým spôsobom ponad železnicu využije jestvujúci most na južnom obchvate.
Chodci a cyklisti sa ponad želenicu dostanú novým mostom, výškové rozdiely preklenú pomocou schodov a rámp
Projektová dokumentácia zámeru „Most pre chodcov a cyklistov Zavarská – PSA“ má riešiť mimoúrovňové prepojenie prostredníctvom viacerých objektov: samostatné predĺženie jestvujúceho cyklochodníka v smere od Zavarskej ulice, realizáciu mostného objektu, sadovnícke práce, doplnenie verejného osvetlenia a úpravy na trakčnom vedení železničnej trate počas výstavby.
Riešenie prepojenia pozostáva z realizácie pokračovania jestvujúcej cyklotrasy od Zavarskej cesty so smerovaním do priemyselno-obchodnej lokality od Zavarského a automobilky PSA. Mostný objekt zabezpečí mimoúrovňové križovanie železničnej trate Bratislava – Žilina.
Začiatok úseku spoločnej cestičky pre chodcov a cyklistov je navrhnutý od súčasného ukončenia na obslužnej komunikácii vedenej ako slepé rameno Zavarskej cesty (viď vložený obrázok Google Street View na konci článku).
Cestička bude pokračovať v šírkových parametroch tri metre okolo administratívno-priemyselných budov v smere k železničnej trati.
Priemyselné komplexy, ktoré v tejto lokalite postupne vznikajú, majú v stanoviskách mestského úradu požiadavku zabezpečiť toto pokračovanie z vlastných zdrojov. Projektant bude povinný komunikovať s prevádzkami a zapracovať návrh do projektu.
V mieste ukončenia tejto slepej komunikácie prejde cestička na opačnú stranu ulice a systémom schodiska a rámp vystúpa k mostu do úrovne juhovýchodného obchvatu. Preklenie železničnú trať samostatným mostným objektom južným smerom a opäť rovnakým systémom využitím schodiska a rámp klesne na úroveň jestvujúcej spoločnej cestičky pre chodcov a cyklistov v smere PSA, na ktorú sa plynulo napojí.
Spoločná cestička pre chodcov a cyklistov bude mať minimálnu voľnú šírku 3 metre. Parametre mostného objektu sú navrhnuté so šírkou 3,60 metra, z toho 3 metre bude voľná šírka cestičky a 2 x 0,3 metra zaberú zábradlia.
Dodávateľa projektovej dokumentácie bude mesto vyberať vo verejnej súťaži, ponuky môžu záujemcovia predkladať do 28. júla 2017.
Príjazd k cyklomostu povedie po tejto ceste na okraji Zavarskej