Mesto plánuje nové chodníky pre peších aj cyklistov na Veternej, Zavarskej, Bottovej, Moyzesovej či Spartakovskej
Trnavská radnica plánuje vybudovať niekoľko nových chodníkov pre peších aj cyklistov. V priebehu septembra vypísalo mesto Trnava verejné súťaže na vypracovanie projektových dokumentácií v lokalitách Veternej ulice, Spartakovskej, Bottovej, Moyzesovej a Zavarskej.
Na Veternej ulici medzi sídliskami Vodáreň a Zátvor plánuje mesto umiestniť nový chodník pre peších aj cyklocestu.
Zo štúdie zámeru vyplýva, že chodníky majú byť umiestnené v úseku od Tvorsadu, pokračovať budú pred predajňami Euronics a Jutex a ukončené budú na Saleziánskej ulici.
Chodník pre peších a cyklochodník majú byť samostatné, s výnimkou úseku pri autobusovej zastávke.
Nový chodník a cyklochodník plánuje radnica postaviť aj v tomto úseku na ľavej strane
Reprofoto: Google Street View
Štúdia Veterná
Na Spartakovskej ulici počíta do budúcnosti mesto s výstavbou samostatnej cyklostrasy. Plánovaný zámer sa dotýka jestvujúceho chodníka pre peších na severnej strane Spartakovskej ulice a zelene pred Zimným štadiónom. Časť komunikácie Spartakovskej ulice má nahradiť zeleň.
„Celkovo dôjde k preusporiadaniu spevnených a nespevnených plôch s cieľom lepšieho využitia uličného priestoru a zriadenie bezpečnej samostatnej obojsmernej cyklotrasy,“ konštatuje sa v zámere.
Úsek plánovanej cyklotrasy začína v mieste deliaceho ostrovčeka svetelne riadenej križovatky Hlboká – Spartakovská – Sladovnícka – Kollárova.
Tu sa má upraviť ostrovček tak, aby mohla cyklotrasa pokračovať priechodom pre cyklistov na severnú stranu Spartakovskej ulice a zároveň bola bezpečne napojená na jestvujúce cyklopriechody smer City Aréna a Billa.
V ďalšom úseku v zúženom priestore medzi komunikáciou a objektom McDonald´s je potrebné jestvujúce spevnené plochy chodníka prestavať na samostatný chodník šírky 2 metre oddelený od navrhovanej cyklotrasy vodiacim a varovným pásom a samotnej cyklotrasy so šírkou 2,5 metra, konkretizuje mesto svoje požiadavky pre projektanta.
Cyklotrasa bude oddelená od vozovky pásom zelene šírky 0,75 m. Vzrastlá zeleň v tomto úseku nebude dotknutá. Rovnako bude upravená aj ďalšia časť v ostrovčeku pri vjazde k parkovisku Mc Donalds.
Cyklotrasa bude ďalej pokračovať cez súčasnú autobusovú zastávku. Požiadavkou je, aby bol priestor upravený tak, aby bola vytvorená samostatná bezpečná nástupná plocha zastávky, samostatná cyklotrasa a chodník.
Vzrastlé stromy pred zimným štadiónom zostanú zachované. V priestore medzi chodníkom a oplotením štadióna vznikne dostatočný priestor pre výstavbu parkoviska s kolmým radením vozidiel.
Cyklotrasa následne pokračuje východným smerom popri jestvujúcom chodníku až po križovatku ulíc V. Clementisa – Sasinkova – Spartakovská. Z dôvodu návrhu cyklotrasy cez jestvujúce kontajnerovisko a zároveň aj z dôvodu realizácie pásu zelene, je toto potrebné preložiť. Preloženie bude spočívať vo vybudovaní veľkokapacitného kontajneroviska v súlade s trendom budovania polozapustených zberných nádob v mieste súčasného kontajneroviska pri vjazde na parkovisko medzi vchodmi 3-4.
Štúdia cyklocesty na Spartakovskej. Pre zväčšenie kliknite na obrázok
Nový chodník pre peších chce postaviť radnica na Zavarskej ulici. Požiadavkou mesta je vytvorenie projektovej dokumentácie, ktorá bude podkladom pre realizáciu stavby.
Chodník bude umiestnený v úseku od zákruty pri Strednej odbornej škole poľnohospodárstva a služieb na vidieku po sídlo veterinárnej kliniky a nákupnú zónu.
Nová komunikácia je navrhnutá z z betónovej zámkovej dlažby. Vo svojej prvej časti bližšie k rodinným domom bude rozšírený tak, aby zostali zachované parkovacie státia pred rodinnými domami.
Druhá polovica chodníka bude vedená popri ceste na druhej strane popri stavebninách
Zavarská
MAPA Zavarská:
Cyklotrasa na ulici Jána Bottu je navrhnutá od parku J. Kráľa cez Bottovu ulicu až po križovatku na Okružnom námestí po ľavej strane komunikácie v smere od parku.
Šírka dosiahne 2,5 metra, vyznačená bude zvislým a vodorovným značením.
Na ulici Š. Moyzesa dosiahne šírku 2,75 metra na pôvodnej komunikácii. Súčasťou projektu bude viacero stavbných úprav priestoru autobusových zastávok či križovatiek.
Cyklotrasa bude oddelená od komunikácie systémom, ktorý určí Okresný dopravný inšpektorát.
Súčasťou cyklotrasy má byť aj cyklosčítač, ktorý bude rozpoznávať prejazd cyklistov samostatne pre každý smer jazdy.
Ulož ako PDF