Tradičný trnavský jarmok 2017 dosiahol zisk 75 – tisíc eur
Odbor dopravy a komunálnych služieb Mestského úradu v Trnave predložil poslancom mestského zastupiteľstva správu o priebehu a konečnom zúčtovaní Tradičného trnavského jarmoku (TTJ) 2017.
Jarmok sa vlani uskutočnil v dňoch od 7. do 10. septembra 2017. Podujatia sa zúčastnilo 307 komerčných predajcov, pre ktorých bolo vytvorených 397 predajných miest.
Z toho bolo 39 miest pre predajcov v občerstvovacích centrách, dve miesta pre komerčných predajcov s remeselníckymi výrobkami v drevených stánkoch. Zároveň bolo v lokalite jarmočniska umiestnených 205 ľudovoumeleckých výrobcov s ukážkami a predvádzaním ľudových remesiel.
„Počet umiestnených predajných stánkov v lokalitách TTJ je limitovaný možnosťami mesta najmä z hľadiska priestorového. Pri výbere účastníkov sa postupovalo v zmysle podmienok schválených v Organizačnom zabezpečení TTJ 2017 a tiež bol zohľadnený úmysel usporiadateľa poskytnúť návštevníkom a občanom mesta primerane širokú a pestrú ponuku sortimentu výrobkov a služieb,“ konštatuje v správe odbor dopravy a komunálnych služieb.
Ilustračné foto
Celkové príjmy mesta dosiahli počas TTJ 2017 sumu 183 028 eur, výdavky boli vo výške 107 735 eur.
Hospodárskym výsledkom jarmoku bol zisk vo výške 75 292 eur. Pôvodný rozpočet počítal so ziskom v hodnote 90-tisíc eur.
V roku 2016 získalo mesto z jarmoku 92 512 eur. Dlhodobý priemer hospodárenia TTJ je zisk vo výške 59-tisíc eur.
„Dosiahnutý hospodársky výsledok vo výške 75 292 eur je nižší oproti minulému roku, nakoľko v roku 2017 vzrástli výdavky spojené s organizovaním z dôvodu vyšších cien vysúťažených dodávateľov (napr. verejné WC). Taktiež sa na hospodárskom výsledku podieľala aj skutočnosť, že jarmočnisko bolo rozšírené o lokalitu ulice Radlinského pre ľudových remeselníkov, ktorým sú miesta prideľované bezplatne, čo sa zasa podieľalo na menšom zisku z nájmov predajných miest. Táto lokalita bola v minulom roku obsadzovaná komerčnými predajcami s povinnosťou platby,“ hodnotí textová správa.
Najväčšie príjmy plynuli z prenájmu plôch a predajných zariadení pre stánkarov vo výške 142-tisíc eur, 30-tisíc získalo mesto za prenájom pozemku pod kolotočmi.
Z pohľadu výdavkov zaplatilo mesto Trnava najviac za kultúrny program – 32 500 eur, 20-tisíc eur stál odvoz odpadu a čistenie jarmočniska, výdavky za výzdobu, dopravu, materiálovo–technické zabezpečenie, montáž a demontáž stánkov dosiahli 18-tisíc eur, takmer 10-tisíc eur dosiahli platby za montáž elektrických rozvodov, 9-tisíc ozvučenie a osvetlenie kultúrnych akcií, štyritisíc eur stáli výdavkové položky propagácia, inzercia, tlač, plagáty, rovnako položka ozvučenie jarmočniska a rozhlas.
Ulož ako PDF