Križovatku Bratislavská – Coburgova – Ulica 9. mája mesto možno prebuduje na okružnú
Na križovatke ulíc Bratislavská – Coburgova – Ulica 9. mája plánuje mesto vybudovať okružnú križovatku s priemerom 30 metrov. Zámer súvisí s výsledkami dopravnej štúdie, ktorú si nechalo vypracovať mesto Trnava v roku 2017.
Dopravná štúdia sa týkala analýzy súčasného stavu dopravy v časti Tulipán.
Jej závery ukázali, že ako najvhodnejší variant pre zlepšenie situácie v doprave je zriadenie svetelnej križovatky ulíc Dohnányho – Stromová, zobojsmernenie Bratislavskej ulice a výstavba okružnej križovatky ulíc Bratislavská – Coburgova – 9. mája.
Štúdia tiež hovorí o tom, že prípadné prebudovanie okružnej križovatky Tamaškovičova – Dohnányho – 9. mája pri Lidli je potrebné ešte dôsledne zvážiť.
Súčasťou zmien má byť aj realizovanie úprav režimu svetelných križovatiek, vrátanie križovatky Kollárova – Hospodárska – Dohnányho, tak, aby na seba plynulo nadväzovali a vznikla tzv. zelená vlna.
Križovatka ulíc Bratislavská – Coburgova – 9. mája
Reprofoto: Google Street View
Mesto Trnava si v úvodnej fáze nechá na základe záverov a výsledkov dopravnej štúdie vypracovať projektovú dokumentáciu okružnej križovatky ulíc Bratislavská – Coburgova – Ulica 9. mája.
Hoci štúdia a mikrosimulácia ukázali, že doprava na križovatke by mohla zostať plynulou aj po zmene na obojsmernú premávku a ponechaní stavu neriadenej križovatky, autori štúdie odporúčajú „z dôvodu zvýšenej bezpečnosti a vzhľadom aj na jej neštandardný tvar je vhodné vybudovanie okružnej križovatky, na ktorú je dostatok priestoru“.
Ako najmenej vhodná sa ukázala verzia svetelnej križovatky.
Celkové zaťaženie križovatky Bratislavská – Coburgova – Ulica 9. mája dosahovalo podľa sčítania v roku 2010 v čase medzi 15. a 16 hodinou 829 vozidiel za hodinu, v roku 2017 namerali v rovnakom čase 1017 vozdiel za hodinu, čo je nárast takmer o štvrtinu.
V rannej špičke medzi 7.15 a 8.15 hodinou prechádza križovatkou 1174 vozidiel.
Projektovú dokumentáciu okružnej križovatky chce mať mesto k dispozícii v prvej polovici roka 2019.
V rámci zákazky požaduje radnica od dodávateľa vypracovanie geodetického zamerania územia, vypracovanie dopravných prieskumov a sčítanie dopravy vrátane odkonzultovania a zabezpečenia súhlasu od kompetentných inštitúcií, projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie, realizačný projekt či odborný autorský dohľad počas realizácie stavby.
Na dodávateľa projektovej dokumentácie je vypísaná verejná súťaž, predpokladané náklady odhaduje mesto na 37-tisíc eur s DPH.
Návrh okružnej križovatky
Zdroj: Mesto Trnava
Ulož ako PDF